bobbee schreef: di 26 okt 2021, 15:36
Misschien maar even de migraine uitzieken. Alles lijkt misschien erger dan het is door de hoofdpijn.
Het plastic bekertje is prima, zeer stevig plastic en had je ook vantevoren kunnen weten. De maalgraad indicator kun je oplossen door je eigen herkenningspunt te creëren.
Sterkte met de hoofdpijn.
Ja, die migraine hielp niet mee om de zaken beter voor te stellen.
Ik ben ondertussen gewend aan mijn G-Iota, best een fijne machine, en doe nu 1 á 2x per week een 21 doses van 18gr koffie (3 bonen 7 bakjes elk) afwegen in 55ml zalfpotjes (ondoorzichtig, luchtdicht) gedurende een minuut of 6-7, het maakt de workflow wel heel comfortabel
Wel last (de Mythos klontbreker moet er nog in) van best wat statische kleef rond de uitstroom opening, al schijn je dat met een klein sproeiertje te kunnen voorkomen (hmm).
Ik heb het maar een gewoonte gemaakt om de blaasbalg vlak voor ie tegen de eind run aanzit een paar meppen te geven, voordat alle maalsel tot extra veel fines vermalen word. En dat lijkt te werken.
Ik heb een aluminium funnel gekocht en een uitsparing afgebroken met een tang waar de uitloop nu in valt. Verdient geen schoonheids prijs, werkt wel goed, heeft de meeste uitstoot (statisch) nu beperkt tot de uitloop trechter buitenkant.
Overigens kreeg ik een blikje (?) bonen bij de molen van de leverancier, vandaag dan toch maar eens nieuwsgierig geweest, open gemaakt en 18 gr in de molen geworpen, oef, haast geen crema, en de smaak is ehhh, vast een 'acquired taste' zeg maar, als je van Harsh en veel bitter tonen houd
Nee, dan liever weer de Guatemala en de Brute Bonen waar ik naast een heel licht zuurtje mooie volle zoetige tonen proef naast de chocolade en hazelnoot.
Tja, dat lag natuurlijk voor de hand, geen idee hoe lang die arme bonen al in dat blik verscholen leven, maar tjonge, het lijkt een leuk gebaar, maar als dat je eerste kennismaking met je maling van de G-Iota word, is het geen 'doe de vlag uit' moment zeg maar.
Dat hadden ze beter kunnen laten, of een tegoedbon met korting oid van een goede verse brander erbij, gewoon een ideetje