Re: Wat drink je nu?

3854
gilleko B. schreef:Thank you Gentlemen, PNG ook erg aangename koffie, kopje Nuova Point Sorrento. En Bobbee, mijn handmatig tampen blijkt niet consistent en structureel te hard. Ik denk dat daarom die FT zo lekker werkt. Dank voor de slimme tip
Afbeelding

Afbeelding
Mooi dat dit duidelijk is. Te hard tampen kan eigenlijk niet...
Afbeelding
Niet genoeg aandrukken resulteert in een lagere extractie.
Ik zal ook eens kijken wat er gebeurt als ik minder hard tamp met de smaak. Ben daar benieuwd naar nu. Misschien vind ik het wel lekkerder.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3855
gilleko B. schreef:Thank you Gentlemen, PNG ook erg aangename koffie, kopje Nuova Point Sorrento. En Bobbee, mijn handmatig tampen blijkt niet consistent en structureel te hard. Ik denk dat daarom die FT zo lekker werkt. Dank voor de slimme tip
Afbeelding

Afbeelding
Heb jij gecheckt op welk gewicht de FT staat ingesteld bij jou? Ik wil het checken maar ben bang dat ik de weegschaal sloop als de FT die tik geeft. Ik heb het op mijn hand gedaan en die tik is best venijnig.

3857
omeCo schreef:
Afbeelding

Afbeelding
Heb jij gecheckt op welk gewicht de FT staat ingesteld bij jou? Ik wil het checken maar ben bang dat ik de weegschaal sloop als de FT die tik geeft. Ik heb het op mijn hand gedaan en die tik is best venijnig.
Nee ook nog niet gedaan, zal er eens een weegschaaltje onder zetten. Heb de malingsgraad aangepast op de standaard ingestelde kracht van de veer vanuit de fabriek.

Afbeelding