Re: Wat drink je nu?

3931
Zojuist de koffie van de maand (guatamala) van HK binnen gekregen. Kon het niet laten om er meteen een cappuccino mee te maken. Damn wat is die goed zeg! Misschien wel de lekkerste arabicaboon die ik ooit ergens besteld heb :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Wat drink je nu?

3932
Brazil Capricornio Piraju die ik vorige week heb gebrand op de Cormorant. Ik heb hem voorheen denk ik nog nooit zo lekker gebrand. Heerlijk.
Met een dubby lp erbij van saxofonist Nat Birchall voor extra zon.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Re: Wat drink je nu?

3933
Hier thuis drinken wij nu een Starbucks Colombia single origin blend, gebrand in maart 2023 en met mooie vermeldingen als 'Intensity 7' en 'Medium Roast'. De aanleiding voor het kopen van supermarktkoffie is eigenlijk altijd hetzelfde. Ik word overvallen door een bijna lege hopper, dus dan maar snel even iets ter overbrugging kopen.

En dan nu de proefnotities. Allereerst is er altijd een hoop geklaag wanneer ik dit doe, dus ook dit weekend. Maar zelf vind ik het wel leuk om alles weer eens anders in te stellen en er wat van te maken. Medium Roast bij Starbucks is wat anderen Dark Roast zouden noemen. Deze kleur zit eigenlijk nooit in de hopper, maar goed, ze hebben het ooit van Peet geleerd en die was nu eenmaal een fan van Dark Roast.

Eenmaal ingeregeld is sprake van een kopje koffie dat in een Horeca setting eigenlijk gewoon als goed zou worden beoordeeld, althans door mij. Decent coffee, zou James Hoffmann zeggen. Aangekocht voor € 9,99 voor 450 gram, dus een kiloprijs van € 22,20. En dat is dan wel weer aan de prijs. Maar goed, mocht deze koffie in de aanbieding komen (twee halen, één betalen), dan zou ik zomaar in de verleiding kunnen komen om een voorraadje aan te leggen.

Re: Wat drink je nu?

3934
Geen idee wat het was, maar het was heerlijk.
Een klein café in Ercolana, vlakbij Napels.
De espresso kostte € 1,20, de cappuccino € 1,80.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frup op ma 22 mei 2023, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Wat drink je nu?

3935
Frup schreef: ma 22 mei 2023, 17:04 Geen idee wat het was, maar het was heerlijk.
Een klein café in Ercolana, vlakbij Napels.
De espresso koste € 1,20, de cappuccino € 1,80.

Afbeelding
Mooie plek ook!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat drink je nu?

3937
Frup schreef:Geen idee wat het was, maar het was heerlijk.
Een klein café in Ercolana, vlakbij Napels.
De espresso kostte € 1,20, de cappuccino € 1,80.

Afbeelding
Leuk! Goeie foto!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

3940
Vandaag Napels bezocht. Héél veel koffie barretjes en de meesten hebben een hevel machine staan. Varierend van één tot veel groepen. Ik bezocht Grand Cafè La Caffetiera. Omdat daar nog koffie op ouderwets Napolitaanse wijze wordt gemaakt met de Cuccuma. Gekookt water gaat in het onderste deel, de koffie in het bovenste. Daarna wordt het geheel in een korte beweging omgedraaid. De ober vond het wel leuk dat ik er speciaal om vroeg het te laten zien.
Hieronder enkele foto’s. Inderdaad staat er een Gene. Het Cafè leek een soort koffiemuseum (meer foto’s op verzoek). Een heerlijke omgeving en het hoogtepunt van mijn dag. De Cuccuma smaakte als uit een Mokkapotje. De espresso die ik erna dronk heerlijk. Als laatste, ter afsluiting voor de terugreis naar de camping, een espresso bij één van de barretjes op het station.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.