3933
door HeinK
Hier thuis drinken wij nu een Starbucks Colombia single origin blend, gebrand in maart 2023 en met mooie vermeldingen als 'Intensity 7' en 'Medium Roast'. De aanleiding voor het kopen van supermarktkoffie is eigenlijk altijd hetzelfde. Ik word overvallen door een bijna lege hopper, dus dan maar snel even iets ter overbrugging kopen.
En dan nu de proefnotities. Allereerst is er altijd een hoop geklaag wanneer ik dit doe, dus ook dit weekend. Maar zelf vind ik het wel leuk om alles weer eens anders in te stellen en er wat van te maken. Medium Roast bij Starbucks is wat anderen Dark Roast zouden noemen. Deze kleur zit eigenlijk nooit in de hopper, maar goed, ze hebben het ooit van Peet geleerd en die was nu eenmaal een fan van Dark Roast.
Eenmaal ingeregeld is sprake van een kopje koffie dat in een Horeca setting eigenlijk gewoon als goed zou worden beoordeeld, althans door mij. Decent coffee, zou James Hoffmann zeggen. Aangekocht voor € 9,99 voor 450 gram, dus een kiloprijs van € 22,20. En dat is dan wel weer aan de prijs. Maar goed, mocht deze koffie in de aanbieding komen (twee halen, één betalen), dan zou ik zomaar in de verleiding kunnen komen om een voorraadje aan te leggen.