Re: Wat drink je nu?

3951
Als je toch 2 shots achter elkaar zet en ze komen er zo uit, back 2 back, nadat je de molen enkele dagen ervoor op 1 stand hebt gezet.

Dan ben je een gelukkig koffie drinker.

De Guatamala koffie vd maand van Hoofdkwartier. Kilootje voor de probeer: werkelijk een alles kunner ook weer dit! Espresso, Chemex, Mokkapotje en als Cortado / Flat White en allemaal heerlijk *kwijl*

Gezien dattie nog maar een goede week te bestellen is bij HK, gelijk maar even een flinke order na gedaan, om lekke rin kleine porties in te vriezen.

Ik ben weer een paar maandjes voorzien van puur genot :D
Coffee, sleep, Coffee, repeat
Bijlagen

Re: Wat drink je nu?

3953
Iemand al eens koffie van Kawa uit Parijs geprobeerd hier? Ik heb een zakje Ethiopische naturals gekocht, hele lichte branding en heerlijke zachte smaken. Er is inmiddels meer Kawa koffie onderweg!
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Re: Wat drink je nu?

3954
Na vorige week een Guatamala van elders te hebben geprobeerd (was ok, wel wat bitter) vandaag de Guatamala koffie vd maand van Hoofdkwartier getest als cappuccino en met vanille ijs. Beiden supergoed en eindelijk eens een boon waarbij ik het gevoel krijg niet meer verder te hoeven zoeken (nu ca 1mnd begonnen met espressomachine en verse bonen).

Als deze boon ook als Americano/lungo goed te zuipen is heb ik de jackpot en ga ik ook inslaan voor de vriezer.
Zijn daar tips voor? Hoe verpakken, hoelang max in vriezer etc.

Re: Wat drink je nu?

3955
In porties, niet te groot liefst per hoeveelheid per dag bijvoorbeeld. Je kunt ze luchtdicht in zakjes verpakken, in potjes of zoals ik doe in zakjes gevacumeerd zodat alle vocht en lucht er zoveel mogelijk uit is. Je kunt de bonen zo uit de vriezer bevroren malen, maw je hoeft ze niet te ontdooien.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

3956
Dank, das wel zo handig ja ineens in de maler. Ontdooien/vocht in de maler lijkt me niet handig (als leek in de koffie wereld :roll: )

Net als americano getapt, prima in balans. Ik ga toch vooralsnog voor 2 a3 kg erbij.

Wil namelijk ook nog eens 1 a 2 koffiebonen van koepoort oid (ik lees hier veel over malabar) testen.

Re: Wat drink je nu?

3957
Stickers op de omgedraaide vacuümpotten zodat ik weet welke koffie erin zit. Koffie van de maand HK. Zoëven eerste shot, kan nog een petite peu fijner. Fijn zuurtje in, licht bittertje, naast de gebruikelijke koffiesmaakjes. Cumquat, kweepeer, granaatappel met een licht nasmaak van een oude balsamico, en gefermenteerde most, asperges en natte wol, die proef ik niet, maar misschien komt dat nog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding


Re: Wat drink je nu?

3959
maurice1 schreef: za 27 mei 2023, 16:12 Iemand al eens koffie van Kawa uit Parijs geprobeerd hier? Ik heb een zakje Ethiopische naturals gekocht, hele lichte branding en heerlijke zachte smaken. Er is inmiddels meer Kawa koffie onderweg!
Ziet er leuk uit. Wat kost verzenden naar NL? Zie dat het naar België gratis is maar wel lang duurt. Had je met colissimo laten versturen?
Gasharu Ireme van Sprout was heel lekker recent. Nu aan de Ethiopia van Blommers, iets minder funk als washed ethiopia.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

Re: Wat drink je nu?

3960
surging schreef: zo 28 mei 2023, 19:19
maurice1 schreef: za 27 mei 2023, 16:12 Iemand al eens koffie van Kawa uit Parijs geprobeerd hier? Ik heb een zakje Ethiopische naturals gekocht, hele lichte branding en heerlijke zachte smaken. Er is inmiddels meer Kawa koffie onderweg!
Ziet er leuk uit. Wat kost verzenden naar NL? Zie dat het naar België gratis is maar wel lang duurt. Had je met colissimo laten versturen?
Gasharu Ireme van Sprout was heel lekker recent. Nu aan de Ethiopia van Blommers, iets minder funk als washed ethiopia.
Ik had mijn eerste zakje op reis in Jerusalem gevonden, de drie zakjes die ik nu heb zijn door iemand voor mij meegenomen uit hun boutique in Parijs. Maar ik zag dat ze ook met DHL sneller kunnen verzenden naar Belgie. Sinds ik niet meer in Nederland woon check ik de shipping naar NL ook niet meer :D

Ze hebben ook geregeld koffies met 87-88+ SCA cupping scores, ook funky anaerobic en carbonic koffies. Voor filter ook wat 90+ koffies. Ze branden op een 7kg en een 70kg Loring. Ik heb ook wat Terres de Cafe koffie laten meekomen en drink nu de Los Pirineos. Als die op is ga ik weer aan de Kawa. Ik zal dan zeker wat meer laten weten over hoe die smaken.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021