Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3963
Ja. Dat stomen met de plantenspuit IN de oven deed ik ook. Maar probeer eens wat ik zeg, spuit de deegbol voordat je hem de oven in doet EN spuit in de oven. Ik dek ook de ontluchtingsgaten af met een theedoek. Bij mijn oven kan dat. Idee kwam in mij op omdat prof ovens damp sleuven hebben en openingen om de damp af te voeren wanneer de bakker dat wilt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3964
bobbee schreef:Ja. Dat stomen met de plantenspuit IN de oven deed ik ook. Maar probeer eens wat ik zeg, spuit de deegbol voordat je hem de oven in doet EN spuit in de oven. Ik dek ook de ontluchtingsgaten af met een theedoek. Bij mijn oven kan dat. Idee kwam in mij op omdat prof ovens damp sleuven hebben en openingen om de damp af te voeren wanneer de bakker dat wilt.
Ik spuit op dezelfde manier maar wist niet dat je de ontluchtingsgaten kon afsluiten in de oven. Mooie info.

Afbeelding

3967
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Ja. Dat stomen met de plantenspuit IN de oven deed ik ook. Maar probeer eens wat ik zeg, spuit de deegbol voordat je hem de oven in doet EN spuit in de oven. Ik dek ook de ontluchtingsgaten af met een theedoek. Bij mijn oven kan dat. Idee kwam in mij op omdat prof ovens damp sleuven hebben en openingen om de damp af te voeren wanneer de bakker dat wilt.
Ik spuit op dezelfde manier maar wist niet dat je de ontluchtingsgaten kon afsluiten in de oven. Mooie info.

Afbeelding
Als er in de handleiding staat dat je nooit en te nimmer de luchtgaten mag afsluiten, dan weet je dat het kan.
Afbeelding
Ja, beetje recalcitrant maar goed: alles voor een goed brood!

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!