Re: Wat drink je nu?

3971
Tijd om mijn horizon te verbreden en eens wat nieuws te proeven. De Rwanda Cyiya Murundo van Het Koffieverbond.

Afbeelding



Zojuist voor het eerst geproefd. Hij liep nog wat te snel door naar mijn zin maar wat een fraaie kleur heeft deze koffie (oké, het is een beetje golden hour. Dat maakt alles altijd wat mooier dan het werkelijk is maar toch). Ik vind het erg lastig om smaken te benoemen maar erg smaakvol is hij zeker. En met een zuurtje. Daar moet ik even mee leren omgaan [emoji6].

Afbeelding



Afbeelding

Wat drink je nu?

3973
Pti schreef:Bourbon variëteit is wmb al snel goed, maar inderdaad erg mooie roodbruine kleur! Naturals vanuit Rwanda is iets wat pas sinds kort in opmars in, zijn best stevige/complexe koffies.
Videootje!

https://youtube.com/shorts/c2wFPrXO6s4?feature=share

Vanochtend vroeg voor mijn dochter een long black gemaakt. Zij proefde rood fruit en vond de koffie erg lekker. Toen ze de deur uit was, op weg naar haar baantje, heb ik ook een long black gedronken. Ik proefde iets dat me deed denken aan dat zoetzure van gedroogde frambozen. Nu, een half uur later hangt die smaak nog steeds in mijn mond. Geen straf!

Re: Wat drink je nu?

3975
Tis (weer eens) een potje bij PostNL. Tis op zich niet gek, dit weekend Pinksteren waardoor op maandag geen bezorging was, vervolgens alle e-commerce die op dinsdag alle bestellingen van het weekend het systeem in jaagt.

Wij hebben er ook nog tientallen van afgelopen week die nog onderweg zijn of "in distributie" heel vervelend. Maar een pondje in de vriezer of een noodrantsoen brengt rust in de toko!

Re: Wat drink je nu?

3977
Pti schreef:Tis (weer eens) een potje bij PostNL. Tis op zich niet gek, dit weekend Pinksteren waardoor op maandag geen bezorging was, vervolgens alle e-commerce die op dinsdag alle bestellingen van het weekend het systeem in jaagt.

Wij hebben er ook nog tientallen van afgelopen week die nog onderweg zijn of "in distributie" heel vervelend. Maar een pondje in de vriezer of een noodrantsoen brengt rust in de toko!
Die van mij was keurig op tijd. Hij is vanmiddag open gegaan. Nog wel wat vers, maar ach, dat is onderdeel van het avontuur. Bedankt voor de service Pti!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Wat drink je nu?

3978
Barbera, gevonden in een cafè in Monte Sant’Angelo.
Niet verkeerd, maar ik vond hem een beetje aan de bittere kant.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Wat drink je nu?

3980
gilleko B. schreef: di 06 jun 2023, 17:52 Vreemdsoortig drankje met koffie. Koud drinken is een must bij warm weer, beetje bier, grapefruit zuren en koffie.

[emoji477]️
En …, vond je het lekker?
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.