Re: 360 graden andere keuze?

41
Ik zie de naam Tudor van Coffee Sensors hier regelmatig voorbij komen. Ik dacht aan een forumlid :D maar heb 'm ondertussen gevonden.

Het voelt wel vreemd om een gerestaureerde machine via internet te kopen maar gezien de reacties en ervaringen hier moet ik me daar niet druk over maken, geloof ik.

Waar moet ik op letten bij een gerestaureerde? Zijn Pre Mill minder goed bijvoorbeeld?

42
Maar ga eerst rustig verschillende soorten machines in het echt bekijken!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

45
Even een update:

Gisteren zijn we bij Kookpunt in Rotterdam geweest om de La Pavoni te bekijken en te testen. Maar daar werden we zo slecht geholpen dat we snel weggegaan zijn. Ik heb, eerlijk gezegd, eerder een vergelijkbare ervaring daar gehad. Was dezelfde verkoper. Arrogantie ten top!

Heb de La Pavoni wel uitgebreid bekeken maar niet de mogelijkheid gehad om te testen. 1 machine stond overigens wel aan maar de verkoper nam niet de moeite om enige uitleg of een demonstratie te geven. Wij hadden er ook al geen zin meer in. En het was niet druk in de winkel. 1 andere klant.

Vandaag bij Van Pommeren en bij Oldenhof kijken!