Re: Pharos Orphan Espresso 68 mm conical grinder

41
Wimula schreef:Ik word steeds meer enthousiast.
Als ik voor 16 juni niet val voor een Home Vario II dan ga ik ervoor.
ik ook en overweeg zelfs serieus mijn vario II te verkopen en voor de Pharos te gaan :D
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

42
bvds schreef: ik ook en overweeg zelfs serieus mijn vario II te verkopen en voor de Pharos te gaan :D
Dan volgt logischerwijs direct de vraag, doe je de Mahlkönig weg omdat de Pharos het "ultieme" maalsel zal gaan produceren? Of spelen er andere negatieve zaken betreffende Vario Home II een belangrijke rol?

Vertel?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

43
denk dat de pharos nog beter maalt!

hoop inderdaad op compak k10 niveau.
en daar weet ik uit ervaring van dat er net wat meer smaak uit te boontjes te krijgen is.

en als het goed is is de pharos wat stabieler: bij malers met kleinere schijven moet je de maalgraad vaker corrigeren voor weersinvloeden en ouder worden van de koffie; grote conische malers zijn stabieler en hebben meer marge. ik merk zelf dat de bezzera bb005 met 48 mm conische schijven al merkbaar stabieler is.

is de vario een slechte maler? nee, beter dan de meeste malers in die prijsklasse
is de vario handig? ja, handiger dan de andere malers in die prijsklasse en zeker handiger dan de pharos ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

48
Pip schreef:Prijs incl verzenden is 205 euro.

Berekening invoerrechten:

Douanerechten = 12% (bedrag+verzendkosten)

12% over 205 euro = 24,60 --> Totaal 229,60 euro

BTW over: bedrag + verzendkosten + douanerechten

19% over 229,60 = 43,62 --> TOTAAL BEDRAG 273,22 euro.
En dat (max 275 Euro) had ik in het begin van dit draadje, al gemeld.

Bedankt voor de uiteenzetting.

Ga je dit koopje nu ook bestellen?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

49
mee eens, had al aangegeven uit te gaan van 12% douane kosten en 19% BTW, maar er komen waarschijnlijk nog wel klaringskosten bij van TNT...iemand enig idee hoe veel? voor mijn Eric's was het 15 euro...

als we er een stuk of wat bestellen wil Dough ze misschien wel gratis versturen ;)

50
Wimula schreef:
Spironski schreef:
Dus 25 x draaien is niet te geloven snel in vergelijking met 225 en 120 keer respectievelijk.
Die snelheid komt natuurlijk door die grote maalschijven van 68 mm en slimme overbrenging.
Mwa, vooral slimme overbrenging/maler-design. Mijn jaren 50 pede doet 15 gram espressomaling in 40 omwentelingen, daar zit een klein maalstuk in - maar zeer efficient.

Al heeft grote er natuurlijk ook mee te maken :P Maar dnek dat die niet zo erg veel is, kan ernaast zitten.