Re: Aillio

41
Bij tweede filmpje hebben ze het over Rate of Roast waar ze denk ik Rate of Rise bedoelen. Verderop wordt opnieuw het achterste deel buiten beeld gehouden. Hoe en waar de vliesjes worden verzameld blijft onduidelijk. 20% gewichtsverlies zoals ze hierboven beschrijven is vrij veel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

42
Hier zie je vanaf 2:20 ongeveer rook ontsnappen. Ik denk dat het ding ook gewoon zo werkt. Rook komt vrij.

http://youtu.be/2gc3EA_VzPo" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze man heeft nog meer filmpjes onder zijn account. Lijkt een gewone gebruiker...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

43
bobbee schreef:Hier zie je vanaf 2:20 ongeveer rook ontsnappen. Ik denk dat het ding ook gewoon zo werkt. Rook komt vrij.

Vrij langdurige branding, in de 20 minuten voor 1kg. Hoe het zit met de chaff blijft onduidelijk. Zou die in de trommel verbranden, vraag ik me af.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

44
Er zit een vliesjesvanger ingebouwd, deze moet elke 3 brandingen geleegd worden, dat was ook waarom er over 3 brandingen per dag werd gesproken.

Er is een aansluiting voor een slang voorzien, alleen moet er een aanpassing naar de juiste maat gedaan worden, ik weet niet of er een externe zuig aan moet komen of dat er een blaas is.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

45
Er zit geen zuig of blaas aan. Alleen een uitgang aan de achterzijde van het apparaat, waar via een koppelstuk een slang aankan. Aan die slang kan natuurlijk desgewenst een ventilator gekoppeld worden.
Maximale capaciteit is een kg. In ongeveer 13 minuten. (Afhankelijk van je instellingen natuurlijk)
Het bijzondere aan de Aillio is het gebruik van inductie voor de energietoevoer. En daarnaast de state of the art regelmogelijkheden. Geen koppeling aan Arisan weliswaar,maar aan een eigen programma " roast time".
De levering van de brander is keer op keer uitgesteld. Ik zou mijn exemplaar nu op 5 augustus bezorgd moeten krijgen. Ben benieuwd.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

46
Ik had er serieus belangstelling voor echter de onduidelijkheid over rookafvoer en het maximale aantal brandingen hebben mij doen besluiten om toen een andere brander aan te schaffen. Zou hem wel graag eens in het echt aan het werk willen zien.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

47
Altijd welkom Wedj, als je een keer in het midden van het land bent. Kan kan ik ook wat leren van jouw ervaring in het branden...

48
Dat zou ik super vinden.
Ben echt benieuwd hoe alles draait, regelbaarheid/instelbaarheid etc.
Als ik zie dat ie zg onder een wasemkap kan voor de rookafvoer ben ik zeker benieuwd.
Ik meld mij zeker maar verwacht ook nog veel postings van jou :-)

mvg
Wim
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

49
Het heeft even geduurd, maar de Aillio is binnen.
Na 3 seasoning roasts vandaag 800 gram Yrgacheffe gebrand.
De luchtafvoer loopt via een rechthoekige aansluiting aan de achterzijde van de Bullet. Daar is een adapter voor noodzakelijk die helaas niet meegeleverd is. Ik laat m 3D printen. Als tussenoplossing een hun aluminium pijpje vierkant gebogen. Werkt ook.
Branding kan gevolgd en gestuurd worden via Aillio app. op de laptop. Je kan ook een bestaand profiel via de laptop op de Aillio branden. Is echter minder praktisch dan het lijkt want De Bullet volgt niet de brand curve, maar kopieert de instellingen vanventilator, warmte en trommelsnelheid. Bij afwijkende bonen, temperatuur en volume krijg jedus een heel ander profiel. Programma van Frans is duidelijk beter.

Al met al blij met het nieuwe speeltje. Er valt veel te leren. Ik heb veel ervaring met de Behmor, maar dat is toch een semi automatische brander. Hier is alles instelbaar en realiseerbaar. Nu nog het "vakmanschap"..

50
Leuk ding!! Ik zie uit naar meer posts met je ervaringen.
kilo schreef:Je kan ook een bestaand profiel via de laptop op de Aillio branden. Is echter minder praktisch dan het lijkt want De Bullet volgt niet de brand curve, maar kopieert de instellingen vanventilator, warmte en trommelsnelheid. Bij afwijkende bonen, temperatuur en volume krijg jedus een heel ander profiel. Programma van Frans is duidelijk beter.
In Artisan kun je ook iets dergelijks doen, als je een lijstje instelt van handelingen die bij bepaalde temperatuur of bij andere situaties moeten gebeuren, wat aanpassing van airflow, drumspeed kan zijn, het starten van een extern programma of het via 'voice' omroepen van aanwijzingen.