Re: Baratza "Sette"

41
Ik heb eens ff gerekend hoelang die schijven dan wel mee zouden gaan in mijn geval. Men geeft een levensduur van 900kg op.
(Tijd teveel he - op de zaterdag heb ik vrij, dan krijg je dat :D of zoals mijn opa zei "ledigheid is des Duivels oorkussen")
Ik kwam uit op een kleine 23kg koffie per jaar en dus op een kleine 40 jaar voordat deze schijven echt op zouden zijn.

Zelfs als ik dat meer dan halveer (en dan nog eens iets eraf) is dat voor mij ruim genoeg...

Overigens is die 900kg voorzichtig, Compak geeft voor de standaard maalschijven een levensduur van 1200Kg op (en voor de "Lucidate Red Speed Burrs" zelfs 8000kg. Tja. Kwaliteit... ik stop maar ff voordat ik "down the rabbit hole" ga. Tijd voor mijn espresso!)

Re: Baratza "Sette"

42
De schijven van m'n R120 gaan ongeveer 3,5 eeuw mee op mijn tempo... ik kan dus straks wel mijn kleinkinderen op het hart drukken op te letten wanneer die schijven een beurt nodig hebben, maar als zij het vergeten aan hun achterkleinkinderen door te geven ben ik mooi de pineut.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Baratza "Sette"

43
fransg schreef:De schijven van m'n R120 gaan ongeveer 3,5 eeuw mee op mijn tempo... ik kan dus straks wel mijn kleinkinderen op het hart drukken op te letten wanneer die schijven een beurt nodig hebben, maar als zij het vergeten aan hun achterkleinkinderen door te geven ben ik mooi de pineut.
"Mijn" verbruik is [samen met dat van de familie] ook ongeveer 22,8kg koffie per jaar. (Ik heb overigens de DE-wandkoffiemolens nog die ik in mijn jeugd gebruikte ... zouden die nog goed zijn? Ze zijn nog jong, pas 50 jaar of zo maar al jaren ongebruikt, en malen in een voorloper van dat EG-1/HG-1 doserpotje, maar dan van glas ;) .)

Re: Baratza "Sette"

44
tohenk2 schreef:Ik heb overigens de DE-wandkoffiemolens nog die ik in mijn jeugd gebruikte ... zouden die nog goed zijn?
Orphan Espresso is begonnen met zulke handmalers op te frissen en te verkopen en het was zo'n succes dat anderen het ook gingen doen en de tweedehandse exemplaren op raakten of te duur werden, wat leidde tot de ontwikkeling van hun Pharos handmaler. Dus ja ik denk dat die wandkoffiemolen nog wel op te knappen moet zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Baratza "Sette"

45
Ik heb antwoord van de importeur (Met de nodige slagen om de arm, al is dat wel logisch) :

Ik begreep van mijn collega dat u geïnteresseerd was in de nieuwe Baratza Sette koffiemolen.

De verwachting m.b.t. levering voor dit nieuwe model ligt op dit moment in September 2016, onder voorbehoud uiteraard.

Ook de prijzen zijn absoluut nog onder voorbehoud, en staan nog zeker niet vast maar zijn als volgt;

Sette 270: €399,00

Sette 270W: €529,00



De vraag op dit moment naar het model is best groot, dus vandaar dat we toch een idee willen schetsen m.b.t. prijs en levertijd.

Indien u nog meerdere vragen hebben horen wij dit graag.



Met hartelijke groet,

Re: Baratza "Sette"

50
Dat is natuurlijk een beetje koffiedik kijken om maar in vakjargon te blijven. Persoonlijk denk ik van niet, ik denk dat de pond zijn ergste val gemaakt heeft. Naar mijn idee stabiliseert de economie in Engeland zich redelijk snel en zal daar, totdat er een definitief pva is voor de uittreding uit de EU, weinig verandering in komen. Als we meneer Farage mogen geloven heeft Engeland na Brexit zelfs economische groei gehad en is het verlies vooral geleden door grote multinationals.

Je kunt het beste kijken naar de grafieken vd koers en de uitvoering van brexit aankijken. Maar als je al tijden op een Engels product zat te loeren maar bestellen uitbleef vanwege de wisselkoers is dat argument nu in ieder geval van de baan. Een Ponte vecchio Lusso is in Engeland nu bijvoorbeeld goedkoper dan dat ik hem rechtstreeks via de distributeurs van PV zelf bestel. Een ook een Londinium L1P (ook nog eens greep shipping worldwide) is nu ook erg aantrekkelijk.

Maar het was niet mijn bedoeling zo af te wijken van het onderwerp. Misschien moeten we het bij de Baratza sette houden.