Stap 1 is verrukkelijke boontjes
Moeten lekker smaken
Re: Help een koffiebarbaar op weg
41LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
fransg schreef: wo 07 nov 2018, 22:20 Vooral de mokkapot niet te heet stoken, dan wordt de koffie bitter en naar van.
ErikS schreef: wo 07 nov 2018, 21:27 Maar, als iemand een suggestie heeft voor een goede betaalbare boon (voor een mokka potje) om mee te starten hoor ik het graag. Dan bestel ik daar gelijk wat meer van dan de kleine zakjes die ik tot nu toe kocht. Dan kan ik wat langer met dezelfde boon proberen. Lijkt me handiger dan elke week een andere.
ErikS schreef: wo 07 nov 2018, 21:27 Het eerste bakkie waren de laatste bonen uit een zak supermarktbonen. Die heb ik geproefd en door de gootsteen gespoeld. Het tweede bakkie zouden verse bonen moeten zijn (espresso nero van Columbus uit Wageningen). Minder bitter, maar ik haalde er verder ook niet veel meer smaak dan bitter uit. Beide gezet met een mokka potje.
Gister op bezoek geweest en het setje bevalt uitstekend. Twee keer voordoen was ook voldoende voor de nieuwe eigenares om zelf 's ochtends prima espresso te zetten. We hebben de maler timer aangepast: 'eenkops' is nu 1s malen om 's ochtends eenmalig het oude maalsel weg te doen en 8s in iets fijnere stand dan hier thuis is daar prima voor de Pavoni.
Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”