Re: La Pavoni Beginner (need some help)

41

Knop schiet ff los.Vastgehoudemn met magneet,net als opvangbakje.

Het shotje.
12 gram.Zou iets fijner moeten.

Ik gebruik de maler voor filter maar zoals je ziet kun je ere fijne espresso mee zetten.

Alles voor de wetenschap.
Heb voor morgen afspraak bij fysio gemaakt. :cry:

Zoals je ziet kan het.
En zoals FransG placht te zeggen:
Het is gezien en dus waar.
Of zoiets.
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 09 dec 2018, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

43
Erik82 schreef: zo 09 dec 2018, 07:28 De kleine hevels zijn ontzettend gevoelig voor de kwaliteit van het maalsel. Des te beter de maler des te fijner het zal zijn. Spaar dus nog lekker door en ga voor de Mignon Specialita. Anders begin je over een paar maanden weer opnieuw en heb je alleen maar geld weggegooid. Dat zul je moeten accepteren, anders kun je net zo goed je Pavoni verkopen en voor Nespresso gaan.
Hoppekee!

Laat je niet gek maken Tommie. Deze: https://link.marktplaats.nl/m1352159014 is onlangs weer wél door de ballotage gekomen alhier, ik denk als je ze belt en €100.- biedt je 'm zo mee kan nemen.
"Verhuizen kost beddestro!"

44
dirk020 schreef: ma 10 dec 2018, 10:57
Erik82 schreef: zo 09 dec 2018, 07:28 De kleine hevels zijn ontzettend gevoelig voor de kwaliteit van het maalsel. Des te beter de maler des te fijner het zal zijn. Spaar dus nog lekker door en ga voor de Mignon Specialita. Anders begin je over een paar maanden weer opnieuw en heb je alleen maar geld weggegooid. Dat zul je moeten accepteren, anders kun je net zo goed je Pavoni verkopen en voor Nespresso gaan.
Hoppekee!

Laat je niet gek maken Tommie. Deze: https://link.marktplaats.nl/m1352159014 is onlangs weer wél door de ballotage gekomen alhier, ik denk als je ze belt en €100.- biedt je 'm zo mee kan nemen.
Maakt wel veel lawaai.Is op youtube te beluisteren.

45

Hoppekee!

Hey dirk, reageer is op je Pm joh.
En zou je de demoka boven de lumox kiezen? Ik krijg daar nog wel wat vanaf denk ik :)

46
Hoppekee!

Nu er alleen ook nog bij vermelden dat TS het zich hier onnodig moeilijk mee gaat maken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

47
Erik82 schreef: ma 10 dec 2018, 13:57 Nu er alleen ook nog bij vermelden dat TS het zich hier onnodig moeilijk mee gaat maken.

Waar hèb je het over man? Die Nemox die niet onder voor mijn Lido-E
De Nemox is juist lekker handig met zijn ruime mogelijkheden om de maalgraad af te stellen: een kind kan de was doen. Goed ding dus

En die herrie, tja, dat is inherent aan de grootte van de machine; alle kleintjes maken veel lawaai
"Verhuizen kost beddestro!"

48
ruime mogelijkheden om de maalgraad af te stellen
Los van de herrie produceert de Nemox inderdaad best een aardig maalsel. Echter juist de getrapte instelling van de maalgraad is niet wenselijk. Helemaal omdat de rastering erg grof is. Ik denk dat Erik82 daar op doelt. In mijn optiek volkonen terecht. De Bezzera BB005 is gewoon de betere maler. Tweedehands regelmatig te koop vanaf ca. 150 euro. Ik zou daar dan voor gaan. Het geluid is ook nog eens veel aangenamer en de afschrijving gering.
Laatst gewijzigd door bvds op ma 10 dec 2018, 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

49
Als je vindt dat de Nemox een ruime mogelijkheden biedt moet je misschien eens met echt goede malers gaan werken dan is je mening daarna wel anders. Als je geen goed referentiepunt hebt zijn dusdanig uitspraken niet echt geweldig om te maken.

TS heeft nu overduidelijke dat ene antwoord wat hij wilde horen en dan doet de rest er niet meer toe. Dat hebben we vaker gezien.

Ik ga weer van heerlijke koffie genieten en zie het vervolgtopic wel weer tegemoed :mrgreen: .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

50
Erik82 schreef: ma 10 dec 2018, 17:15
TS heeft nu overduidelijke dat ene antwoord wat hij wilde horen en dan doet de rest er niet meer toe. Dat hebben we vaker gezien d :mrgreen: .
Hey Erik, wat bedoel je precies? Ik hunt natuurlijk op een mignon of een bezerra maar de laatste 3a4 weken komt er geen langs, valt echt tegen! Ik neem jullie tips serieus als je dat bedoeld, maar ik probeer wel de sweetspot te vinden natuurlijk. Ik begin net met het koffiefeestje, gelijk 100en euro’s is lastig, namelijk geen idee wat ik er uit ga krijgen!