Re: Wat drink je nu?

4011
FinalBob schreef: vr 23 jun 2023, 15:55
gilleko B. schreef:
[emoji477]️
Nog steeds heerlijk drinkbaar!
Afbeelding


[emoji477]️
Mooi hoor! Ik ben ook wat aan het stoeien om wat meer tijgerstrepen te krijgen. Ik lees toch wel dat men aangeeft dat dit betekent dat de extractie zo goed als perfect is. Maar ik merk ook dat dit voornamelijk ontstaat bij een vrij lange doorlooptijd. Hoe is dat voor jullie?

Ik merk voornamelijk het ontstaan bij een hele fijne maling en een doorlooptijd van ca 45 seconden en 36 gram uit na de eerste druppels. Natuurlijk verschilt het per boon maar ik heb het nog nooit gezien bij een tijd van 30 seconden en 19 gram in, 36 gram uit. Hebben jullie iets meer tips / handvatten?
[/quote]


Als ik zo fijn maal dat ik een doorlooptijd heb van 45 secondes, heb ik al snel channeling.
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Re: Wat drink je nu?

4013
HuibN schreef: vr 07 jul 2023, 10:20
FinalBob schreef: vr 23 jun 2023, 15:55
gilleko B. schreef:
[emoji477]️
Nog steeds heerlijk drinkbaar!
Afbeelding


[emoji477]️
Mooi hoor! Ik ben ook wat aan het stoeien om wat meer tijgerstrepen te krijgen. Ik lees toch wel dat men aangeeft dat dit betekent dat de extractie zo goed als perfect is. Maar ik merk ook dat dit voornamelijk ontstaat bij een vrij lange doorlooptijd. Hoe is dat voor jullie?

Ik merk voornamelijk het ontstaan bij een hele fijne maling en een doorlooptijd van ca 45 seconden en 36 gram uit na de eerste druppels. Natuurlijk verschilt het per boon maar ik heb het nog nooit gezien bij een tijd van 30 seconden en 19 gram in, 36 gram uit. Hebben jullie iets meer tips / handvatten?

Als ik zo fijn maal dat ik een doorlooptijd heb van 45 secondes, heb ik al snel channeling.
[/quote]

19 gram in, 36 gram uit is jou basis en vandaaruit ga je met Maler aan de slag voor de smaak. Het gaat niet om het tijger velletje maar om de smaak!
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Re: Wat drink je nu?

4014
HuibN schreef: Mooi hoor! Ik ben ook wat aan het stoeien om wat meer tijgerstrepen te krijgen. Ik lees toch wel dat men aangeeft dat dit betekent dat de extractie zo goed als perfect is. Maar ik merk ook dat dit voornamelijk ontstaat bij een vrij lange doorlooptijd. Hoe is dat voor jullie?

Ik merk voornamelijk het ontstaan bij een hele fijne maling en een doorlooptijd van ca 45 seconden en 36 gram uit na de eerste druppels. Natuurlijk verschilt het per boon maar ik heb het nog nooit gezien bij een tijd van 30 seconden en 19 gram in, 36 gram uit. Hebben jullie iets meer tips / handvatten?
Tijger streepjes, zegt niks. Donker gebrande boon zie je ze al snel. Licht gebrand zie je ze niet. Espresso met luipaard die vies smaakt, ook regelmatig het geval. Kortom, het ziet er mooi uit en niks meer niks minder.

Ðeze was iig wel lekker maar niet door het luipaard patroontje! [emoji16]

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4015
bobbee schreef: za 08 jul 2023, 13:20
HuibN schreef: Mooi hoor! Ik ben ook wat aan het stoeien om wat meer tijgerstrepen te krijgen. Ik lees toch wel dat men aangeeft dat dit betekent dat de extractie zo goed als perfect is. Maar ik merk ook dat dit voornamelijk ontstaat bij een vrij lange doorlooptijd. Hoe is dat voor jullie?

Ik merk voornamelijk het ontstaan bij een hele fijne maling en een doorlooptijd van ca 45 seconden en 36 gram uit na de eerste druppels. Natuurlijk verschilt het per boon maar ik heb het nog nooit gezien bij een tijd van 30 seconden en 19 gram in, 36 gram uit. Hebben jullie iets meer tips / handvatten?
Tijger streepjes, zegt niks. Donker gebrande boon zie je ze al snel. Licht gebrand zie je ze niet. Espresso met luipaard die vies smaakt, ook regelmatig het geval. Kortom, het ziet er mooi uit en niks meer niks minder.

Ðeze was iig wel lekker maar niet door het luipaard patroontje! [emoji16]
Het oog eet mee. Espresso die er niet uit ziet is voor mij al snel een no go.

Re: Wat drink je nu?

4016
cremalover schreef:
bobbee schreef: za 08 jul 2023, 13:20
HuibN schreef: Mooi hoor! Ik ben ook wat aan het stoeien om wat meer tijgerstrepen te krijgen. Ik lees toch wel dat men aangeeft dat dit betekent dat de extractie zo goed als perfect is. Maar ik merk ook dat dit voornamelijk ontstaat bij een vrij lange doorlooptijd. Hoe is dat voor jullie?

Ik merk voornamelijk het ontstaan bij een hele fijne maling en een doorlooptijd van ca 45 seconden en 36 gram uit na de eerste druppels. Natuurlijk verschilt het per boon maar ik heb het nog nooit gezien bij een tijd van 30 seconden en 19 gram in, 36 gram uit. Hebben jullie iets meer tips / handvatten?
Tijger streepjes, zegt niks. Donker gebrande boon zie je ze al snel. Licht gebrand zie je ze niet. Espresso met luipaard die vies smaakt, ook regelmatig het geval. Kortom, het ziet er mooi uit en niks meer niks minder.

Ðeze was iig wel lekker maar niet door het luipaard patroontje! [emoji16]
Het oog eet mee. Espresso die er niet uit ziet is voor mij al snel een no go.
Espresso=vrouw

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4018

cremalover schreef: Het oog eet mee. Espresso die er niet uit ziet is voor mij al snel een no go.
Daar sta ik boven. [emoji12]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4019
gilleko B. schreef:Dit is een natural, mooi zacht zuur met een puke luchtje. Zalige koffie van de maand van het Hoofdkwartier.
Afbeelding


[emoji477]️
Super!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4020
gilleko B. schreef: za 08 jul 2023, 20:03 Dit is een natural, mooi zacht zuur met een puke luchtje. Zalige koffie van de maand van het Hoofdkwartier.
Afbeelding


[emoji477]️
Die valt hier ook goed in de smaak! Denk dat ik hem iets te snel opengetrokken heb. Want hoe verder ik in de zak kom hoe lekkerder ik hem ga vinden.