Re: Wat drink je nu?

4092
Afbeelding

Op terugreis van Groot-Brittannie. Daar in een branderijtje in de buurt van onze kampeerplek een blend uit Colombia en Peru gehaald die zij mij aanraadden voor in de cafetière en aeropress. Wel lekker zoet en veel body, ongecompliceerd. Prima voor de "campingcino", waarbij ik voor mijn vrouw espressostijl koffie zette met de aeropress en melk opschuimde met de cafetière (die ook van kunststof is).

Ook in Londen geweest, op pelgrimstocht naar Prufrock van James Hoffmann. Daar een heerlijke pour over gedronken van Manhattan uit Rotterdam. Daar meteen een zakje van gekocht (ook eentje van Square Mile natuurlijk) en een V60 en zwanenhalsketel besteld voor in Nederland. Kijken of hij thuis ook lekker is.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Re: Wat drink je nu?

4093
Madencio schreef: do 03 aug 2023, 11:46 Op bezoek bij mijn ouders in Turkije. Twee weken geen espresso maar Turkse koffie. Genieten
Afbeelding
PXL_20230803_094545369.jpg

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Mooi! Kun je ook filmen hoe ze het bereiden? In klein kannetje op gloeiend heet zand, en dan twee maal laten koken/schuimen en dan afgieten?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat drink je nu?

4095
Madencio schreef:Op bezoek bij mijn ouders in Turkije. Twee weken geen espresso maar Turkse koffie. Genieten
Afbeelding
PXL_20230803_094545369.jpg
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Wat gaaf!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4096
fob schreef:
Afbeelding

Op terugreis van Groot-Brittannie. Daar in een branderijtje in de buurt van onze kampeerplek een blend uit Colombia en Peru gehaald die zij mij aanraadden voor in de cafetière en aeropress. Wel lekker zoet en veel body, ongecompliceerd. Prima voor de "campingcino", waarbij ik voor mijn vrouw espressostijl koffie zette met de aeropress en melk opschuimde met de cafetière (die ook van kunststof is).

Ook in Londen geweest, op pelgrimstocht naar Prufrock van James Hoffmann. Daar een heerlijke pour over gedronken van Manhattan uit Rotterdam. Daar meteen een zakje van gekocht (ook eentje van Square Mile natuurlijk) en een V60 en zwanenhalsketel besteld voor in Nederland. Kijken of hij thuis ook lekker is.
Pak de Hario V60 02 Switch en je kunt de zwanenhals ketel annuleren!

De switch is zo eenvoudig!

15 gram koffie malen (22 a 23 kliks op de comandante) water van 98 graden erop gieten met switch dicht. 3 min laten trekken, korst breken en switch openen en laten doorlopen. Klaar! Heerlijke filterkoffie!

En wil je dat niet, ik heb nog een luxe versie v60 01 te koop. Zie topic in verkoop sectie elders.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4097
bobbee schreef: do 03 aug 2023, 22:05 Pak de Hario V60 02 Switch en je kunt de zwanenhals ketel annuleren!
Lijkt dat dan niet veel op koffie uit een aeropress? Dat is ook zowel immersion als percolation (wat is daar eigenlijk de Nederlandse vertaling van?). Ik wilde juist een pour over proberen, maar dat kan misschien ook wel de switch lees ik. Ik onthoud je suggestie wel voor het geval de filterkoffie goed bevalt, maar te veel gedoe is. Edit: wel een dure filterhouder, die Hario Switch!

Nu kook ik nog ouderwets water in een fluitketel op het gas, en een waterkoker is sowieso wel handig. Dus een nieuwe ketel is niet erg. Ik hoop alleen dat de zwanenhals niet zo langzaam is dat die nergens anders voor te gebruiken is
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Re: Wat drink je nu?

4098
fransg schreef:
Madencio schreef: do 03 aug 2023, 11:46 Op bezoek bij mijn ouders in Turkije. Twee weken geen espresso maar Turkse koffie. Genieten
Afbeelding
PXL_20230803_094545369.jpg

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Mooi! Kun je ook filmen hoe ze het bereiden? In klein kannetje op gloeiend heet zand, en dan twee maal laten koken/schuimen en dan afgieten?
Oh nee joh, dat doen ze nog alleen in de traditionele zaakjes. Alhoewel, volgens mij kun je die bakken ook voor thuisgebruik kopen. Dit gaat gewoon met een apparaat, beetje koffie erin met water en een druk op de knop
Afbeelding
niet altijd even mooi onderhouden door m'n ouders zie ik
Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

La Pavoni / DF83