bobbee schreef: vr 14 feb 2025, 11:20
Waar ben je naar opzoek? Wat zijn de opties voor jou? Weer een E61 machine?
Goede vraag, Synchronika was simpelweg een overkill aangezien ik enig koffiedrinker ben thuis. Een enkele keer een cappuccino wordt er gedronken. En voor heet/warm water heb ik een mooie waterkoker waarbij ik de temperatuur kan instellen.
Ik ben al een jaar bezig met levers, vorig jaar helaas net mis gegrepen om een ACS vesuvius leva uit Duitsland te halen. Ik zoek een 'indrukwekkende machine', hij staat vol in het zicht in de woonkamer/keuken. Tot op heden zijn dan voor mij de kanshebbers Londinium en Profitec Pro 800 of een ACS (Ben een fan van pushkranen, geen must maar wel een pre).
Anderzijds hoef ik niet teveel spannends wat betreft elektronica. Bij de Synchronika heb ik nooit wat met de PID gedaan, slechts eenmaal ingesteld.
Strega leuk, maar voelt ook weer 'een stapje minder' dan bovenstaande opties. Dit kan ik niet heel hard onderbouwen, er zal ongetwijfeld geweldige koffie uitkomen, enkel wordt ik daar minder enthousiast van. En dan ken ik mijzelf te goed, dan zoek ik binnen enkele maanden weer een andere machine.
Er is geen wateraansluiting, dus mogelijk tot reservoir is nodig.
En er zijn inderdaad nog machtige andere machines, maar dan praat je over prijsklassen apart. Dat gaat me dan ook weer te ver.