Re: Timemore Sculptor 064 en 078

421
Kijk, je hebt licht en donker gebrande koffie en de maler laat gewoon weten wat hij ervan vindt. Bij licht stopt hij ermee en bij donker trekt hij de ranzige oliën eruit om vervolgens de smaak te verpesten van alles wat je ermee maalt. En dan heb je dat wat daar tussenzit, medium, daar maakt een maler geen probleem van: malen? Hoppa doet ie even. Schoonmaken? Ach hoeft niet perse maar als je er gelukkig van wordt...

Goed gebrande medium roast is waar het omgaat in het leven!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

422

we tigers schreef:IK zag ook net op instagram een filmpje van Kyle Rowsell waarbij zijn exemplaar (110v versie) vast loopt op een lichte branding.
Dit topic is zo een leuke rollercoaster.

Ik heb net met heel veel plezier mijn Niche gebruikt :D
Met alle nieuwe malers die de afgelopen jaren voorbij kwamen, realiseer ik me elke keer weer hoe fijn dat ding is.
De Niche was ook een indigogo project! Juist toen ben ik niet ingestapt vanwege het laat hem zichzelf eerst maar eens bewijzen gevoel terwijl het juist bij die maler goed had uitgepakt als ik hem had gekocht l...
Afbeelding
Dus ja....you'll never know.

078s lijkt mij nog steeds een dijk van een maler van wat ik gezien heb. Zit alleen met de uitlevering, gaan we dat ding ontvangen of niet....en zo ja, gaan ze snel leveren. Ik denk dat de productie als is gestart.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

423
Hij wordt wel geleverd en is al vanaf april in productie alleen geen enkele getallen van productie gezien. Kan dus nog wel ff duren. Ook verschillende verhalen wie eerst krijgt sommige zeggen op backingnummer maar ze gaan ze natuurlijk gewoon in batches naar landen sturen en niet 1 voor 1. We gaan t wel zien ga uit van eind van t jaar alles eerder is mee genomen! 😬 bob en ik zitten vlak bij elkaar qua backer dus t wachten zal voor ons ongeveer even lang zijn
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

424
mr Blanc schreef:Hij wordt wel geleverd en is al vanaf april in productie alleen geen enkele getallen van productie gezien. Kan dus nog wel ff duren. Ook verschillende verhalen wie eerst krijgt sommige zeggen op backingnummer maar ze gaan ze natuurlijk gewoon in batches naar landen sturen en niet 1 voor 1. We gaan t wel zien ga uit van eind van t jaar alles eerder is mee genomen!
Afbeelding
bob en ik zitten vlak bij elkaar qua backer dus t wachten zal voor ons ongeveer even lang zijn
Waar staan jullie in de rij dan? Ik op plaats 7501….

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

427
Mijn eerste comment op koffiepraat:

Ik blijf de 78s gewoon backen. Het zal mijn eerste molen worden en voor dat bedrag kan ik het niet laten. Voor de Timemore hype had ik mijn ogen gericht op de Eureka oro sd, Niche en Df83. Niche viel snel weg, vanwege de importkosten. De andere twee vond ik eigenlijk te duur. Toen kwam Timemore uit de lucht vallen, dus voor mij een hopelijk ideaal instapmodel.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

429
hichamella schreef:Mijn eerste comment op koffiepraat:

Ik blijf de 78s gewoon backen. Het zal mijn eerste molen worden en voor dat bedrag kan ik het niet laten. Voor de Timemore hype had ik mijn ogen gericht op de Eureka oro sd, Niche en Df83. Niche viel snel weg, vanwege de importkosten. De andere twee vond ik eigenlijk te duur. Toen kwam Timemore uit de lucht vallen, dus voor mij een hopelijk ideaal instapmodel.
Mooi dat je ook aan boord blijft! En waarschijnlijk een mooie eerste molen ergens de komende maanden.