Re: COVID-19 & de koffiewereld

431
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet wil weten. Het zijn ook mooie mensen zo te zien, net als eigenijk iedereen een mooi mens is, net als ons dus! De verdeeldheid is al erg genoeg en ik zie mijzelf ook niet als gewichtig en geweldig dus ja, mensen omschrijven mij trouwens wel vaak als hoekig en gestaald herinner ik mij nu! Dat wel, maar dat laat mij koud en ik heb daar ook niet zoveel aan.

Ik sta op pauze en hoop op januari een nieuw programma op te starten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

432

bobbee schreef:Ik sta op pauze en hoop op januari een nieuw programma op te starten.
Afbeelding
Kijk aan! Super! Zo hebben de maatregelen blijkbaar ook positieve randverschijnselen zoals dit.

We hebben tot januari de tijd om er hier een grenzeloze bende van te maken. Onze moderator staat immers op pauze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie trapt er af met een mooi verhaal over Bobbee? Puur om te kijken hoe krachtig dat pauze programma is
Afbeelding
.

433
Keyser schreef:
bobbee schreef:Ik sta op pauze en hoop op januari een nieuw programma op te starten.
Afbeelding
Kijk aan! Super! Zo hebben de maatregelen blijkbaar ook positieve randverschijnselen zoals dit.

We hebben tot januari de tijd om er hier een grenzeloze bende van te maken. Onze moderator staat immers op pauze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie trapt er af met een mooi verhaal over Bobbee? Puur om te kijken hoe krachtig dat pauze programma is
Afbeelding
.
Ik zie geen beren op de weg en heb het grootste vertrouwen in de koffiepraters dat het hier geen bende zou worden als ik dit geweldige forum ook zou laten voor wat het is. Maat dat gaat niet, ik beleef hier teveel plezier dus ik doe gewoon mee
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

439
Er zijn inmiddels nog maar heel weinig mensen die Covid-19 super leuk vinden. Ik ken zo langzamerhand niemand meer die het graag snel wil krijgen.
Ontlopen
WiBra
AAF BRANDT CORSTIUS

Kent u het verhaal van de vrouw die uit quarantaine kwam? Ze ging de lockdown in! Ik vind mezelf niet zielig, hoor. Nou ja, ik vind mezelf wel een beetje zielig. Maar ik vind anderen veel zieliger. Mijn dochter, die door haar quarantaine niet kon meedoen aan de kerstmusical waar ze zich al maanden op verheugde, haar lichtpunt in een jaar dat verder nagenoeg lichtpuntloos was. De boekhandelaar over wie ik las dat hij wel mag dienen als PostNL-punt, maar geen boeken mag verkopen. Mensen die alleen wonen en met niemand kunnen knuffelen. Mensen die zware corona krijgen.

Sinds ik het zelf heb gehad, neem ik corona een stuk serieuzer. Ik nam het al serieus, daar niet van, maar ik heb gemerkt hoe het virus, ook in zijn milde vorm, een fitte vrouw in de bloei van haar leven - of nou ja, een ietwat chagrijnige 45-jarige vrouw die op zich wel houdt van een uurtje door het park wandelen - kan veranderen in een doodvermoeide hoop mens met knallende hoofdpijn en een alarmerend gevoel van benauwdheid in haar longen.

Benauwd was ik bijna nog nooit geweest, dus daar schrok ik van. En dan heb ik het nog niet over mijn man, bij wie het nog harder toesloeg. Of over de veel jongere en fittere mensen die ik ken, in dezelfde tijd ziek geworden, die in een moe hoopje veranderden.

Het is geen griep. Echt niet. Het is iets heel anders, iets slinks, het doet rare dingen met je. Alle mensen met wie ik appte over hun ziekte, want ik bleek talloze mensen te kennen die het hadden, allemaal onderdeel van de tienduizend zieken die het laatste zetje tot lockdown gaven, vertelden over hun vreemde symptomen. Bij de een was het dagenlange migraine, bij de ander intense buikgriep, er was sprake van tintelingen, een bevroren gevoel in het gezicht, pijn door het hele lichaam, en die vermoeidheid die heel diep van binnen leek te zitten en maanden bleef.

Ik had beloofd niet over kwalen te schrijven, maar ik heb toch het gevoel dat het even moest. Omdat je op tv alleen hoort over de erge gevallen, maar de niet-erge variant is ook heel onprettig om te krijgen. Die moet je echt zien te ontlopen. Dus (nu komt er sluikreclame voor het vaccin) NEEM DAT VACCIN ALS HET ER IS. NEEM HET. ECHT. DOE DAT. (En nu komt er een subtiele vraag aan Hugo de Jonge.) WANNEER KOMT HET VACCIN EIGENLIJK? KUNNEN WE DAAR ALSJEBLIEFT HOOPVOLLE EN ZEER CONCRETE BERICHTEN OVER KRIJGEN?

Het ontlopen van het virus gaat de komende weken beter lukken, daar moeten we ons maar gelukkig mee prijzen. Al zie ik een piepklein beetje op tegen de dagelijkse reactie op mijn gespeeld montere vraag: 'Zullen we anders een leuke púzzel gaan doen?'
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino