Re: De LONDINIUMs afdeling

452
fransg schreef: di 14 mar 2023, 02:49 Stotter van de pomp ook even melden.

Kan komen doordat de non return valve niet lekker zit, een tik ertegen helpt dan (heb ik ook een filmpje van gemaakt).
Als je in de buurt woont kun je 'm ook meebrengen naar mij, dan kijken we samen naar die NRV.

Tijdens vervoer of als je 'm schuift (en het ding vanwege zwaarte in schokjes schuift) dan kan de combi staafje/veertje in de NRV onderin de manifold net een beetje scheef komen te staan en daardoor matig afsluiten. Dan is het tijdelijk geen "non return valve" maar "enigszins return valve" en een tik ertegen kan 'm weer in zijn natuurlijke rechtop-positie brengen. Ik heb eens bij Peter van Kafko super-NRV's op maat laten maken die er precies voor in de plaats passen. Daarmee wordt die mogelijkheid definitief uitgesloten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

455
Het komt zéker door je zetgroep. Ik heb zulk hakkelen ook wel een beetje gehad maar loste dit op door de zetgroep écht goed schoon te maken. Dus geen greintje vet meer laten zitten van de andere ringen (ik dacht aanvankelijk "het beetje dat er zit kan geen kwaad en stroomt vanzelf eens weg") en ook elk plekje dat je met je oog kunt zien en met je vingertop enigszins kan voelen aan beginnende kalkafzetting wegpoetsen. De ringen glijden lekker met zonder vet maar dan moet de buis waar ze doorheen glijden wel poepschoon zijn. Mijn zuiger ging eerst best lekker al was het weleens met een hikje maar daarna was het alsof het door slagroom ging.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

457
fransg schreef: di 11 apr 2023, 20:13 Het komt zéker door je zetgroep. Ik heb zulk hakkelen ook wel een beetje gehad maar loste dit op door de zetgroep écht goed schoon te maken. Dus geen greintje vet meer laten zitten van de andere ringen (ik dacht aanvankelijk "het beetje dat er zit kan geen kwaad en stroomt vanzelf eens weg") en ook elk plekje dat je met je oog kunt zien en met je vingertop enigszins kan voelen aan beginnende kalkafzetting wegpoetsen. De ringen glijden lekker met zonder vet maar dan moet de buis waar ze doorheen glijden wel poepschoon zijn. Mijn zuiger ging eerst best lekker al was het weleens met een hikje maar daarna was het alsof het door slagroom ging.
met zetgroep bedoel je de hendel toch? dus hendel eruit halen..... de ringen en de sleeve goedschoonmaken en dan terugzetten?
Londonium L R 24 + niche zero

458
youssef88 schreef: di 11 apr 2023, 21:06 met zetgroep bedoel je de hendel toch? dus hendel eruit halen..... de ringen en de sleeve goedschoonmaken en dan terugzetten?
De hefboom met de zuiger uit de 'sleeve', als het kan de sleeve zelf er ook even uithalen. Alles goed schoonmaken en voorzichtig terug op zijn plek schuiven.

459
Ik gebruik met gewone :mrgreen: ringen al maanden geen vet meer.Werkt perfect.Wat ik idd wel doe is mijn groep schoon houden.Ik trek de hele groep een keer per 8 weken eruit en maak alles schoon.Dat doe ik alsinds ik 12 jaar geledenzag wat zich na een half jaar in mijn Strega aan zooi verzameld had.Schoon maken kost minder dan 10 minuten.Zal de koffie denk ik ook geen kwaad doen.