Re: Man en mes

451
Ik heb na een hele poos wikken en wegen een nieuwe set stenen aangeschaft, ter vervanging van het instapsetje van Eden (eigen merk Knives and Tools) dat ik ooit kocht als student.

De Naniwa Professional (ooit Chosera) 800 doet nu het meeste werk; de zachtere messen voor het achteloze gebruik en als eerste steen voor de relatief hardere (lees; 60 HRC) messen en het enkele scheermes in mijn collectie.
Daarbij ook nieuw; de Naniwa Professional 3000 voor het eerste polijstwerk van de hardere messen die er baat bij hebben en de snede mooi kunnen behouden.

Wereld van verschil kan ik je zeggen; ze zijn snel en geven geweldige feedback tijdens het slijpen.

Voor het grovere en fijnere werk heb ik een Skerper Professional 220 (best goed voor het geld!) en een Naniwa Superstone 8000, voor wanneer ik in een gekke bui ben (en het scheermes!). Ben nog aan het oriënteren op strops, maar dat is een andere bodemloze put.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Re: Man en mes

458
cremalover en fransg, wat precies hebben jullie in de States aangeschaft?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.