bobbee schreef: zo 16 jun 2024, 14:06
fob schreef:bobbee schreef: zo 16 jun 2024, 12:58
Zo zie je maar, we zijn allemaal anders.
Inderdaad, ik houd van filterkoffies die licht, zoet, fruitig en sappig zijn. Ik zoek in de beschrijving dan op termen die te maken hebben met thee, fruitsoorten en snoepjes, maar mijd chocolade, bruine suiker, etc. Mijn vrouw snapt mij daarin weer niet, want haar voorkeur is precies het tegenovergestelde.
Ja dat vind ik ook lekker maar zo'n gefermenteerde natural smaakt voor mij niet naar chocolade of bruine suiker maar juist bessig en fruitig met een volle body. Als een warme wijn. Grappig, zelfs de beleving verschilt dus.
Of ik heb de verkeerde Colombia voor mij van hun.
Ik doelde niet op fermentatiesmaken, dus onze smaakbeleving verschilt misschien niet zo veel. Met chocolade en bruine suiker doelde ik meer op de traditionele koffiesmaken die mijn vrouw prefereert boven de fruitige theeachtige hipsterkoffie die ik lekker vind.
Ik vind natural koffies trouwens vaak wel erg lekker, maar de anaerobe kunnen mij vaak minder bekoren vanwege die wijnachtige kenmerken die jij juist wel weer waardeert. Of tenminste, dat is mijn ervaring met anaerobe koffies tot nu toe, maar dat zijn in totaal minder dan 10 verschillende geweest.