Re: Wat drink je nu?

4931
Nog maar eens een keer terug gaan naar hoe het allemaal begon. 3 jaar en 3 maanden terug mijn machine plus eerste paar keer koffiebonen besteld bij Zwarte Roes. Hun Blend no.1, om precies te zijn.

Nu, 3 jaar later, een andere bonenmaler en de nodige ervaring verder, deze nog maar eens opnieuw geprobeerd. Een boontje wat écht goed tijd voor rijpen nodig heeft (wordt pas echt lekker vanaf dag 9. Wist ik toendertijd allemaal niet !) De smaak is veel voller en beter dan ik hem mij herinner.

Mijn koffiereis heeft me al een hoop gebracht inmiddels en ik ben er nog lang niet klaar mee. :D

Voor nu: een lekkere stevige espresso , maar 9ok een boontje die het eigenlijk in alle soorten koffiedrank goed doet.

Genieten!
Coffee, sleep, Coffee, repeat
Bijlagen

4933
Bij deze een notitie aan mnzelf en voor de gene die misschien ooit een zeldzame proces als anti-macaretion tegenkomt.

Soms heb je gewoon bonen waar je even van schrikt. Al bij het openen van de zak, de geur. Bij het malen een ontzettende walm aan tonen wat je nooit met koffie zou associëren.
En bij het nemen van de eerste slokje dat je denkt, JAH, ik hoef even vandaag of misschien zelfs de rest van de week, geen koffie meer te zien, GADVERDAMME, ZEGG!! 😂

Anaerobic fermentatie op steroïden net. Mijn hele keuken ruikt uren later nog steeds naar kersen door de koffiepuck in de uitkloplade, echt letterlijk kersen.
De kast waar ik mn koffie in bewaar ruikt er ook naar, ALLES ruikt er naar wil het bijna uit de balkon flikkeren, sjonge jonge, wie drinkt dit nou waar is het goed voor.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Bijlagen

4934
Hk87 schreef:Bij deze een notitie aan mnzelf en voor de gene die misschien ooit een zeldzame proces als anti-macaretion tegenkomt.

Soms heb je gewoon bonen waar je even van schrikt. Al bij het openen van de zak, de geur. Bij het malen een ontzettende walm aan tonen wat je nooit met koffie zou associëren.
En bij het nemen van de eerste slokje dat je denkt, JAH, ik hoef even vandaag of misschien zelfs de rest van de week, geen koffie meer te zien, GADVERDAMME, ZEGG!!
Afbeelding

Anaerobic fermentatie op steroïden net. Mijn hele keuken ruikt uren later nog steeds naar kersen door de koffiepuck in de uitkloplade, echt letterlijk kersen.
De kast waar ik mn koffie in bewaar ruikt er ook naar, ALLES ruikt er naar wil het bijna uit de balkon flikkeren, sjonge jonge, wie drinkt dit nou waar is het goed voor.
Zo, dat lucht op, niet?
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

4935
Hk87 schreef:Bij deze een notitie aan mnzelf en voor de gene die misschien ooit een zeldzame proces als anti-macaretion tegenkomt.

En bij het nemen van de eerste slokje dat je denkt, JAH, ik hoef even vandaag of misschien zelfs de rest van de week, geen koffie meer te zien, GADVERDAMME, ZEGG!!
Afbeelding

Hahaha!

Ik heb hier ook zo'n soort boon van Dak liggen! Ik kreeg ze van iemand die ze weg wou gooien en ik begrijp nu waarom...
De eerste 2 bakjes waren....interessant....
Afbeelding
Nu, ik kan het niet verdragen. Serieus, de hele woonkamer en keuken rook naar WIET!!!
Afbeelding
Echt heel erg smerig!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4936
Niettemin bedankt voor de waarschuwingen om zulke bonen vooral niet uit te proberen. Hou toch al niet van zuurtjes in de koffie.
Hoewel … een lekkere verse kersenvlaai … niet te versmaden.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4938
omeCoffee schreef: za 14 dec 2024, 13:06
Hk87 schreef:
Zo, dat lucht op, niet?
Jaa 😁

Zakje ook maar aangemeld bij de opslag gebouw van HABOG.
Wie weet misschien drinkbaar later als het wat meer rust heeft gehad, na een jaar of twintig. 😂
* DLC Espresso burrs

4939
Rosanne schreef: za 14 dec 2024, 14:15 Hahahah lol. Ik heb ook ooit koffie gehad met kersen smaak van friedhats. Ben er toen ook achter gekomen dat kersen smaak in mijn koffie niet helemaal mijn ding is
Afbeelding
Jaa nou ik dacht een vleugje aan kersen zou wel eens lekker kunnen zijn.
Dit is alsof iemand de hele oogst in een pot aan de kook heeft gezet.
* DLC Espresso burrs

4940
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: za 14 dec 2024, 14:15 Hahahah lol. Ik heb ook ooit koffie gehad met kersen smaak van friedhats. Ben er toen ook achter gekomen dat kersen smaak in mijn koffie niet helemaal mijn ding is
Afbeelding
Jaa nou ik dacht een vleugje aan kersen zou wel eens lekker kunnen zijn.
Dit is alsof iemand de hele oogst in een pot aan de kook heeft gezet.
Hahahah. Maar eerlijk: wel knap dat ze die smaak zo intens naar boven kunnen laten komen in een koffieboon
Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker