Re: Informatie over Bellezza?

52
Het is gewoon een basis-verhaal.

Het gaat om goede bonen, het gaat om een goede molen (en misschien! gaat het om goed water)!

Als deze factoren allemaal heel goed zijn kan je met een eenvoudig apparaat goede espresso's maken.

Voor de fijn-afstelling zijn er dan nog een paar zaken waarin sommige machines beter kunnen zijn dan andere.
Stabiliteit van de temperatuur, instelbaarheid van druk en tijd en druk van de pre-infusie. Dat zijn de kersen op de taart maar als je je eigen machine beheerst is niet alles perse nodig.
Ook kan er wat verschil zijn in wegen of puck-prep.

54
gilleko B. schreef: zo 07 aug 2022, 10:39 Ik zit in alle rust op mijn gemak draadjes door te lezen, waaronder deze. Maar de hamvraag is: wat heeft Saskia nu gekocht?
Zij heeft alleen begin juni vorig jaar slechts enkele berichten geschreven en daarna niets meer dus ik denk dat ze geen actief lid meer is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

55
Ik sta op het punt om vandaag bij Casabarista Ermelo een Bellezza Inizio R Push & Go + Bellezza Piccola OD bonenmaler te gaan kopen. Door jullie opmerkingen ga ik nog wel wat vragen stellen tav garantie en onderhoud dus dank daarvoor. Ik zal over een paar weken wel wat gebruikservaringen met jullie delen.

56
Pimww schreef:Ik sta op het punt om vandaag bij Casabarista Ermelo een Bellezza Inizio R Push & Go + Bellezza Piccola OD bonenmaler te gaan kopen. Door jullie opmerkingen ga ik nog wel wat vragen stellen tav garantie en onderhoud dus dank daarvoor. Ik zal over een paar weken wel wat gebruikservaringen met jullie delen.
Nog op de valreep....laat die maler gaan en pak een Eureka XL! Veel minder retentie en overal beter dan dit standaard model van bellezza. De XL heeft zichzelf in korte tijd bewezen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

57
Wat Bob zegt:
Ik ben geen fan van de Bellezza machines, maar ze zijn helemaal niet slecht.
De molens daarintegen zijn niet best.
Daar komt bij, dat machines redelijk universeel zijn. Voor als er iets met een Bellezza molen is.. De onderdelenvoorziening is niet slecht. Die is er niet.

Dus machine gewoon doen, maar een betere molen.

58
En zo activeert een schele lezer (cést-moi) toch nog even snel een subforum wat stiekem nog wel actueel blijkt te zijn!

Ik heb geen ervaring met de Eureka XL, maar als Eureka (mignon Oro) gebruiker durf ik blindelings te vertrouwen op wat bovenstaande heren zeggen: Kies voor dat merk als je bewezen kwaliteit wil qua molen!
Coffee, sleep, Coffee, repeat

60
bobbee schreef: ma 08 aug 2022, 13:45 De Oro is ook een optie inderdaad maar omdat er werdt geopperd voor een Grind On Demand maler leeknde XL de beste keus.

(volgens mij zijn wij alleen te laat en is de koper al onderweg)
Dan krijgen we iig (hopelijk) wat gebruikerservaringen van de twee producten.
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos