Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

51
Leuk die Heilung!

Doet me denken aan een Netflix serie waar ik een seizoen van keek, naam vergeten, over een tiener in IJsland of Noorwegen die ontdekt dat hij eigenlijk Thor is of zo, dus superkrachten heeft maar dan niet zo'n zeikerd als de Amerikaanse Superman maar een echte.

De Heilung muziek zou daar goed in passen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

52
fransg schreef:
omeCo schreef: vr 28 jan 2022, 09:30
Nog steeds dankbaar neem ik aan?
Ja na die tijd is 'de koffie' er nog bijgekomen, iets dat ik niet graag had willen missen die ene keer dat ik leef ;-)
Ik ben benieuwd of je de volgende keer weer denkt dat je maar één keer leeft. En of de koffie en al het andere dan ook weer in je leven komt.

Maar dat is wel erg off topic.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

53
bobbee schreef:
omeCo schreef:Gisteren gevonden op een afspeellijst ‘audiophile‘ van een Apple Music gebruiker:

https://youtu.be/4CuJqtNdcJU
Die is gaaf! Jaren geleden ontdekt. Eigenlijk bedoelt om met headphones te luisteren.

Ik lees alle verhalen mee hoor! Erg leuk om alle herkenbare avonturen te lezen.
Ik ben zelf vanaf mijn 12e gaan draaien. Met 900 gulden op mijn spaarrekening naar Correct in Rotterdam gegaan. Daar een Akai versterker, een Alecto 4 kanaals mengpaneel en een Technics SL-BD22 met pitch control gekocht. Al het geld op, nog een klein beetje om een "Beats, breaks & Scratches' plaat te kunnen kopen. En toen maar oefenen met scratchen en proberen met de pitch een plaat gelijk te zetten met een andere. Iedere keet met dezelfde plaat em cassettedeck op het andere kanaal.
Afbeelding

Mijn buurman gaf mij later een Gerard platenspeler met pitch maar een enorm zwaar belt aangedreven plateau. Maar daar kon ik serieus mee oefenen. Geweldig.
En hier achteraan komt nog een heel avontuur maar dat wordt een heeel lang verhaal. Muziek Is iig heel belangrijk geweest, zo erg dat ik mijn hele pubertijd mee door ben gekomen door het draaien van plaatjes voor anderen en ermee naar buiten te treden, afgekeurd worden en ook goedgekeurd door anderen.

Mijn hart ligt dus bij (niet commerciële) dans muziek, maar smaak gaat van electronische underground techno en experimentele muziek tot funk en jazz enzovoort. Geen hokjes probeer ik, als het goed is, is het goed.
Afbeelding
Leuk om te lezen. Ik ben ook gek op dance. Of dat onder niet commercieel valt weet ik niet zo goed. Underworld, leftfield, trentemøller, massive attack, moderat, burial, kruder&dormeister zijn wat namen. Niet allemaal dance, wel in de buurt van.

54

omeCo schreef:
bobbee schreef:
omeCo schreef:Gisteren gevonden op een afspeellijst ‘audiophile‘ van een Apple Music gebruiker:

https://youtu.be/4CuJqtNdcJU
Die is gaaf! Jaren geleden ontdekt. Eigenlijk bedoelt om met headphones te luisteren.

Ik ben zelf vanaf mijn 12e gaan draaien. Met 900 gulden op mijn spaarrekening naar Correct in Rotterdam gegaan. Daar een Akai versterker, een Alecto 4 kanaals mengpaneel en een Technics SL-BD22 met pitch control gekocht. Al het geld op, nog een klein beetje om een "Beats, breaks & Scratches' plaat te kunnen kopen. En toen maar oefenen met scratchen en proberen met de pitch een plaat gelijk te zetten met een andere. Iedere keet met dezelfde plaat em cassettedeck op het andere kanaal.
Afbeelding

Mijn buurman gaf mij later een Gerard platenspeler met pitch maar een enorm zwaar belt aangedreven plateau. Maar daar kon ik serieus mee oefenen. Geweldig.
En hier achteraan komt nog een heel avontuur maar dat wordt een heeel lang verhaal. Muziek Is iig heel belangrijk geweest, zo erg dat ik mijn hele pubertijd mee door ben gekomen door het draaien van plaatjes voor anderen en ermee naar buiten te treden, afgekeurd worden en ook goedgekeurd door anderen.

Mijn hart ligt dus bij (niet commerciële) dans muziek, maar smaak gaat van electronische underground techno en experimentele muziek tot funk en jazz enzovoort. Geen hokjes probeer ik, als het goed is, is het goed.
Afbeelding
Leuk om te lezen. Ik ben ook gek op dance. Of dat onder niet commercieel valt weet ik niet zo goed. Underworld, leftfield, trentemøller, massive attack, moderat, burial, kruder&dormeister zijn wat namen. Niet allemaal dance, wel in de buurt van.

Goede namen! Moderat en Burial is vet!

Burial heeft net wat nieuws uit maar dat is wel heel commercieel hoor. Kan zo de hitlijst in, is gemaakt voor het geld en niet voor de muziek. Dat hoor je zo al...
Afbeelding

https://open.spotify.com/track/3pbnSKjx ... wRRMLC?si=
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

55
Verenjano schreef:Ik zal de playlist niet vervuilen met mijn muzieksmaak. Die is vrij breed, maar flink doorspekt met de wat extremere vormen van metal.

Vooral tot begin 20 was dat mijn ding, inclusief lang haar, bandshirts en kistjes :D tussendoor luisterde ik ook wel naar Tom Waits en dergelijke artiesten.

Tegenwoordig is het een mengelmoes van bovenstaande met bands als Queens of the Stone Age, maar ook Kendrick Lamar (zo'n beetje de enige hiphop die ik langere tijd kan uitstaan), Portishead, Massive Attack en sinds kort heb ik ook Heilung ontdekt. Erg gaaf!

Portishead! Massive Attack!

Ken je dan toevallig ook Lulu Rouge?

Metal beperkt zich bij mij tot Metallica en 1 album van Tool. Oh, en System of a Down natuurlijk!

56
bobbee schreef:
omeCo schreef:
bobbee schreef:Die is gaaf! Jaren geleden ontdekt. Eigenlijk bedoelt om met headphones te luisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Goede namen! Moderat en Burial is vet!

Burial heeft net wat nieuws uit maar dat is wel heel commercieel hoor. Kan zo de hitlijst in, is gemaakt voor het geld en niet voor de muziek. Dat hoor je zo al...
Afbeelding

https://open.spotify.com/track/3pbnSKjx ... wRRMLC?si=
Dus moet naar niet op de playlist?

57
fransg schreef: vr 28 jan 2022, 12:21 Leuk die Heilung!

Doet me denken aan een Netflix serie waar ik een seizoen van keek, naam vergeten, over een tiener in IJsland of Noorwegen die ontdekt dat hij eigenlijk Thor is of zo, dus superkrachten heeft maar dan niet zo'n zeikerd als de Amerikaanse Superman maar een echte.

De Heilung muziek zou daar goed in passen.
Ja, lekker duister sfeertje zit erin, zonder aanstellerig te zijn.
omeCo schreef:Portishead! Massive Attack!

Metal beperkt zich bij mij tot Metallica en 1 album van Tool. Oh, en System of a Down natuurlijk!

Kende ik nog niet, maar nu even opgezet en het spreekt me wel aan!

S&M van Metallica was mijn eerste echte 'metalalbum' :D System of a Down zag ik op Pinkpop toen ik 16 was, mijn eerste festival. Ik was ook helemaal weg van die band, destijds. Mooie herinneringen. Een jaar later stond ik op Wacken, een driedaags keihard metalfestival in Duitsland. Stukje verder down the rabbit hole, dus.

Tool is ook te gek, al heb ik het na 2 nummers meestal wel weer even gehad. Maar de drums op het nummer Pneuma zijn zo tof!

Pff..Ik mis concerten
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

58
omeCo schreef:
Verenjano schreef:Ik zal de playlist niet vervuilen met mijn muzieksmaak. Die is vrij breed, maar flink doorspekt met de wat extremere vormen van metal.

Vooral tot begin 20 was dat mijn ding, inclusief lang haar, bandshirts en kistjes :D tussendoor luisterde ik ook wel naar Tom Waits en dergelijke artiesten.

Tegenwoordig is het een mengelmoes van bovenstaande met bands als Queens of the Stone Age, maar ook Kendrick Lamar (zo'n beetje de enige hiphop die ik langere tijd kan uitstaan), Portishead, Massive Attack en sinds kort heb ik ook Heilung ontdekt. Erg gaaf!

Portishead! Massive Attack!

Portishead en Massive attack, toen ik dat voor het eerst hoorde was best onder de indruk. Portis Head zappend op de tv met een orkest erbij een vrouw voorover met een peuk in haar handen. Heb niet meer gezapt, geboeid door gekeken.

Afbeelding

59

cremalover schreef:
Joste schreef: vr 28 jan 2022, 07:57 In het grijze verleden heb ook ik een aardige platencollectie opgebouwd, die ik afdraaide op mijn Sanui platenspeler. Die lp's en platenspeler heb ik nog steeds. Jullie verhalen over het kopen en luisteren van lp's heb ik ook meegemaakt, met name in Groningen waar ik heb gestudeerd. Later volgde het cd tijdperk, waar ik er nog veel meer van heb. Ook veel klassiek en jazz die ik deels heb geërfd.

Mijn eerste Pioneer versterker kreeg in het verleden een update in de vorm van een Harman Kardon exemplaar, met goede B&W boxen, die vervolgens zo'n 15 jaar geleden het leven liet. Heb me toen laten verleiden door een surround exemplaar van Harman Kardon, maar betreur dat nog altijd. Mijn cd' kan ik er op afspelen, maar platenspeler matcht niet. En de geluidskwaliteit vind ik treurig. Lang heb ik me er aan geërgerd en draaide nog maar weinig muziek, maar heb de knoop doorgehakt en hij gaat er uit. Heb net een goede Denon versterker besteld, de PMA1600ne, en een streamer, en dan kan ik weer los. Gewoon een degelijke tweeweg, met een prachtig geluid. De B&W boxen zijn nog goed en ga ik er eerst eens op aansluiten. Streamen is nieuw voor mij en er zal een wereld voor mij open gaan. Ook ik heb in het verleden eens een Spotify account geopend, maar daar zit een zoon van mij op en ik laat dat maar zo. Ik kijk wel verder en lees ook graag jullie ervaringen. Maar eerst wacht ik nog op de aflevering van de versterker en heos link. Dat duurt tegenwoordig lang, ook bij Hfi-Klubben.
Toen ik in 85 mijn Driade speakers kocht ,kocht ik er een Harman Kardon versterker en CD speler bij.Geweldige versterker.Dat je latere AV versterker minder is kan kloppen.Het merk is verkocht .Overgenomen door een ander merk.Met de kwaliteit was het toen gelijk gedaan.

Laatste versterker die ik gekocht heb is de Denon PMA 2000 ivR.
Heb ik al 18 jasr en zolang die het blijft doen doe ik die noooooit meer weg.
Dat lijkt me inderdaad ook hele mooie versterker! Tijdens het luisteren was ik echt onder de indruk van het geluid van de PMA 1600ne. Maar ik moet nog een maandje geduld hebben om hem thuis te gaan installeren en beluisteren.
Die Harman Kardon versterker die ik in het verleden had, had ook een prachtig geluid, maar helaas was die niet meer te redden.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon