Re: Het lichaam en het verval.....
51Rake vergelijking!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
Alleen smeer je dan een staaf en niet een spleet. Maar glijden doet het!!bobbee schreef:Beetje zoals siliconevet op de piston van een Londinium!
Ach, ik ben tijdens de watersnoodramp van '53 vervaardigd, jullie zijn nog maar broekies over een poosje ben ik een "standje" maar hoe ouder je bent hoe sneller het gaat, omdat je alles al een keer hebt meegemaakt . . .fransg schreef:Ik werd in 1956 geboren dus onvermijdelijk ben ik al een heel eind richting de zeventig. Maar inderdaad op sommige lentedagen voel ik mij een vent van 63bobbee schreef: ma 13 jun 2022, 21:06Jij bent nog geen eens zestig. Geloof ik niks van.fransg schreef: ach was ik nog maar zestigdat lijkt me nu jong!
Joste schreef:Net terug van Karpathos kan ik wel zeggen dat ik het leven ook wel vier hoor. Hoewel niet helemaal mijn smaak kon ik de Griekse koffie ook wel waarderen, alleen oppassen met de drab onderin.
Huisfiets voor de kleine afstand?fransg schreef:
@3aan schreef: vr 17 jun 2022, 01:51Huisfiets voor de kleine afstand?fransg schreef:792FA841-2B6C-401E-8C6B-2750F7604D99.jpeg
Ik zit e.e.a. nog eens door te lezen. Pijn aan je achterwerk kan verschillend zijn. Het brandend gevoel kan worden voorkomen door een goed zittende fietsbroek en chamoiscrème. Pijn aan je zitbotjes kan worden voorkomen door meer te fietsen, ergo gewenning. Ik zie dat je een groot zacht kunststof zadel hebt. Bij lange(re) afstanden zorgt zo'n zadel voor een minder goede doorbloeding. Een groter deel van de aderen in je reet wordt afgeknepen waardoor een dood gevoel en pijn ontstaat. Beter een zadel waar voornamelijk je zitbotjes het zadel raken met wat daar omheen. Zijn ook wat hardere zadels. In den beginne doet dat erg veel pijn maar dat gaat wel na enkel keren erop te hebben gefietst over. Vanaf dat moment gaat het meerwaarde opleveren. Dat icm een sportievere zit helpt allemaal. Ik ben erg tevreden over de leren zadels van Gilles Berthoud. Leer ademt. Maar er zijn ook kunststoffen zadels die goed zijn.fransg schreef:Is een knobbel van RAM waar een Garmin GPS of de iPhone op kan vastgezet.
Zo beschreven kan ik het mij wel voorstellen. Ik zal dat eens opzoeken van de creme want als ik 60km op mijn fiets doe krijg ik wel last op het zitgedeelte.gilleko B. schreef: do 16 jun 2022, 18:31 Op een racefiets zitten met goeie benen, het geluid van een draaiende ketting rond de de tandwielen, het accelereren met zo'n fiets is heel aangenaam. En allemaal in de vroege ochtendstilte door de polder, met elastische lichte kleding, met chamoiscreme van Assos tussen je bilspleet, terugkerend naar huis op moment dat het electrofiets leger erop uittrekt. Dat heeft echt wel wat.
Een groot zacht zadel leidt op langere ritten tot ongemak. Bij leren zadel worden je zitbotjes ook in het zadel gevormd waardoor ook meer comfort ontstaat.fransg schreef:Nu je het zegt, ik heb weleens een lederen zadel gehad, dat bleef onaangenaam. Misschien was het niet speciaal genoeg.