Het lichaam en het verval.....

1
Sedert een jaar of 10 heb ik een keelzak.U kent ze wellicht van naturdocumentaires van Attenb. op de BBC.De fregatvogel.
Een geweldig sierlijke vlieger met een opvallend rode keelzak die het mannetje naar ballonachtige proporties kan opblazen .
Is de zak eenmaal opgeblazen zie je zo,n vogel vaak zitten ,de zak wapperend in de wind, alsof hij aan het denken is " en nu?".

Daaraan moest ik denken toen ik vanmorgen de tandenpoetsend even het ivoor aan een onderzoekende blik onderwierp.

Rood was hij.Gisteren nog geschoren met een mes dat duidelijk aan een slijpbeurt was.
Tot mijn verbazing en schrik bleek het aanhangsel echter ook te bewegen.Iets vertaagd weliswaar alsof hij zich toch nog tegen het onvermijdelijke wilde verzetten .
Niets is echter minder waar.De jaren halen me in.Ik heb inmiddels niet alleen een kale kop maar ook al de kale kuiten van mijn vader.Ik weet nog toen ik daar 30 jaar geleden naar keek en dacht " Ja pa er is geen weg meer terug" .
Winter is coming. Gelukkig schijnt hier vanmorgen de zon .

Re: Het lichaam en het verval.....

3
Een vriendin van mij stuurde mij gisteren foto's van haar bolle snuitje in het verband -- ze had laatst een financiële meevaller en heeft nu de onderkin / keelzak laten corrigeren.

Het verval voor even teruggedrongen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
fransg schreef: vr 28 jan 2022, 11:45 Een vriendin van mij stuurde mij gisteren foto's van haar bolle snuitje in het verband -- ze had laatst een financiële meevaller en heeft nu de onderkin / keelzak laten corrigeren.

Het verval voor even teruggedrongen!
Stuur haar mijn mijmering maar even.Weet ze dat ze niet alleen is .Gedeelde smart en zulks .

5
Tand des tijds. Natuurkundige wet voor mannen. Overal waar haar hoort te zitten wordt kaal, die plekken waar een haardos niet hoort, komt het opzetten. En voorts, alles wat soepel en slap hoort te zijn wordt stijf, en alles wat stijf hoort te zijn wordt slap. In verband met het laatste, behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar een mooi espresso machine en bijpassende malers maken het allemaal wel draagbaar.

7
Aansluitend een tip: "wat je niet gebruikt, valt af ... heren!"
Citaat van de vogel Frederik (Jozef van den Berg).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aEMc0ED79vk[/youtube]
Op 39:23

Daarom: carpe diem, pluk de dag en leef het leven zolang het kan!"

(geen idee waarom de Youtube niet normaal zichtbaar is)
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

10
gilleko B. schreef:Tand des tijds. Natuurkundige wet voor mannen. Overal waar haar hoort te zitten wordt kaal, die plekken waar een haardos niet hoort, komt het opzetten. En voorts, alles wat soepel en slap hoort te zijn wordt stijf, en alles wat stijf hoort te zijn wordt slap. In verband met het laatste, behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar een mooi espresso machine en bijpassende malers maken het allemaal wel draagbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Die ga ik aan m’n repertoire toevoegen!
dus...