Re: Umikot Planetary Distribution Tool

53
Ypuh schreef: do 15 jun 2023, 14:10 Hij werkt perfect alleen de naalden vallen er uit?
Ja, het is hier in korte tijd een onmisbaar gereedschap geworden om bij de hand te houden in de omgeving van de koffie-apparatuur.

Dat de naalden er niet in zitten maakt dat er in feite ook niets meer mis mee kan gaan.

Toen er nog zeer moeilijk zichtbare naalden schuin uit het tapijt staken vond ik het toch minder prettig om frank en vrij op blote voeten door het huis te stappen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

55
bobbee schreef: do 15 jun 2023, 15:24
fransg schreef:
Drupje secondelijm?
Ik ga er verder niet aan knoeien. Zoals het nu erbij staat doet het ding iets heel goed, dwz draaien. Verder experimenteren kan ook tot ongelukken met rondslingerende flinterdunne naalden leiden. Liever niet!

Ik geef hem misschien aan mijn kleinzoon, zo van "kijk, heb je hier wat aan?" ;-) En dan zijn blik...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

56
Ik heb een prachtexemplaar mogen ontvangen woensdag en de eerste ervaringen:
- romige bonen ( a la brute bonen, malabar) met veel volume hebben niet veel zin, dat komt boven de rand uit, dan is handmatig harken beter.
- gewone bonen: te gek, ik heb ineens geen channeling meer, ook niet met light roast.
- lijkt mij handig als de onderste rand, de houder kan worden vastgeschroefd/geklikt. Dan kan het wat veiliger blijven staan in een vol huishouden.

Topding!

Update 18 juni: er is nu 250gr omniroast katana natural van shokunin doorheen met dit apparaatje. Met mijn 20gr vst bakje, de niche zero niet bijgesteld en constant: geen gushers, 20 gram in, 45 uit in 27 sec. Bijzonder!
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

57
fransg schreef: do 15 jun 2023, 14:15
Ypuh schreef: do 15 jun 2023, 14:10 Hij werkt perfect alleen de naalden vallen er uit?
Ja, het is hier in korte tijd een onmisbaar gereedschap geworden om bij de hand te houden in de omgeving van de koffie-apparatuur.

Dat de naalden er niet in zitten maakt dat er in feite ook niets meer mis mee kan gaan.

Toen er nog zeer moeilijk zichtbare naalden schuin uit het tapijt staken vond ik het toch minder prettig om frank en vrij op blote voeten door het huis te stappen.
Heb je de naalden aan de dikke kant/handvat een beetje verbogen (zo’n 5 mm van boven)? Dan zitten ze er bij mij op klemkracht prima in! Moet je ook al wat beter je best doen om ze er in te krijgen.

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

58
hillyhill schreef: zo 02 jul 2023, 20:14
fransg schreef: do 15 jun 2023, 14:15
Ypuh schreef: do 15 jun 2023, 14:10 Hij werkt perfect alleen de naalden vallen er uit?
Ja, het is hier in korte tijd een onmisbaar gereedschap geworden om bij de hand te houden in de omgeving van de koffie-apparatuur.

Dat de naalden er niet in zitten maakt dat er in feite ook niets meer mis mee kan gaan.

Toen er nog zeer moeilijk zichtbare naalden schuin uit het tapijt staken vond ik het toch minder prettig om frank en vrij op blote voeten door het huis te stappen.
Heb je de naalden aan de dikke kant/handvat een beetje verbogen (zo’n 5 mm van boven)? Dan zitten ze er bij mij op klemkracht prima in! Moet je ook al wat beter je best doen om ze er in te krijgen.
De dikke kant paste er sowieso niet in dus die knipten we eraf, alleen dan gleden ze er aan de ene kant in en aan de andere kant eruit ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

60
Als ik er nog eens een zou kopen zou ik kiezen voor de variant met uitsparingen voor de oren van de filterdrager. Maar behalve dat is dit voor het eerst in jaren een tool die op het aanrecht blijft staan en ook gebruikt wordt door mij en zelfs mijn partner. Als de Weber variant niet zo achterlijk duur was had een iets duurzamer alternatief leuk geweest, maar voor nu petje af voor FrancisPavoni en de 3d tekenaar.