Re: Waarom brander kopen..

51
Nou, zo heel veel compacter dan een Gene is die ook weer niet? En dan is de capaciteit maar 150 gram, en is het eigenlijk een opgeleukte popcorn brander...., voor die prijs? Dan toch liever een Behmor of een Gene voor mij.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Waarom brander kopen..

52
Zo dacht ik er precies over, althans wat dat POPCORN aangaat, de rest vond ik allemaal een beetje Popperig plastic = eigenlijk niks, wilde toch even een plagerijtje wegzetten ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Waarom brander kopen..

53
Zijn er al wat meer ervaringen van Behmor branders?
Bevallen de simpele profielen?

Ik lees op Amerikaanse fora dat ze niet al te ver (donker) kunnen branden.
Nu moet het natuurlijk geen houtskool worden, maar een wat donkerder gebrandde boon vind ik op zn tijd wel lekker.
Geen dark roast kunnen maken zou ik daarom wel jammer vinden.

Ik zat te denken dat er misschien ook een vermogenverschil zou kunnen zijn tussen de 110V en 230V versies wat het minder donker branden veroorzaakt?
Of is dat onzin?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Waarom brander kopen..

54
Volgens mij zou het niet uit hoeven maken, maar doet het dat toch. Ook over de Gene heb ik wel die Amerikaanse verhalen gelezen, maar hier in Nederland heb ik er in elk geval niets van gemerkt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder