Re: Krijg je lekkerdere koffie als je zelf brand?

51
Wimula schreef:
bobbee schreef:Welk apparaat bestaat niet?
Een 220 V Gene Cafe.
Dus alle 220V apparaten van voor de netspanningverhoging naar 230V bestaan niet meer? Daarvan ontken je dus het bestaansrecht omdat we nu met 230V werken en niet 220V zoals vroeger. Ik denk toch echt dat er nog best wel wat 220V apparaten in omloop zijn zij het dat ze nu op 230V draaien ipv 220V.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

52
Erik82 schreef:
Wimula schreef:
bobbee schreef:Welk apparaat bestaat niet?
Een 220 V Gene Cafe.
Dus alle 220V apparaten van voor de netspanningverhoging naar 230V bestaan niet meer? Daarvan ontken je dus het bestaansrecht omdat we nu met 230V werken en niet 220V zoals vroeger. Ik denk toch echt dat er nog best wel wat 220V apparaten in omloop zijn zij het dat ze nu op 230V draaien ipv 220V.
Een brander als de Gene Cafe gaat naar mijn idee geen ruim 10 jaar mee. Dan betreft het wellicht de laatste der Mohikanen :D
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

53
Die van mij is van half 2011 maar heeft toch een 220V element. Hoe dat komt weet ik ook niet maar wellicht nog een oude batch van elementen die op moesten. Je zou inderdaad zeggen dat er een 230V element in zou moeten zitten maar gelukkig niet want de resultaten met de 220V versie zijn beter.

In de UK is een upgrade van de gene om er een 230V element in te doen ipv de standaard 240V om hetzelfde te bewerkstelligen. Die doen dit massaal.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

56
Je gaat nu toch zeker wel een klacht indienen, nu ze je een in inferieur product verkocht hebben :-)

a) voldoet hij in Europa niet meer aan het CE keurmerk
b) slijt veel sneller, dan de deugdelijke 230/240 V uitvoering
c) je garatie gaat je in de steek laten
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

58
bobbee schreef:Gaat mij er op dit moment meer om dat je mij niet hebt willen geloven! Geef nu maar toe hoe eigenwijs je bezig bent geweest en nu nog met je antwoord...!
Ik met mijn hoge hoed niet bestaande machines toveren etc..... :twisted:

Niet gehinderd door enige kennis van elektronische zaken werd er over opvoeren gesproken (hoe wetenschappelijk) en flauwekul verteld, niet door jou hoor.

Ik ben nog steeds allerminst overtuigd van het feit of er sprake is van een stokoude echte 220 V uitvoering, aangezien die al ruim 10 jaar niet meer geleverd mogen worden.
Zelf trap je in een simpele sticker binnenin, die jou zou moeten wijsmaken dat het hier om een 220 V element gaat? Dat zouden ze mij niet wijs kunnen maken.

In mijn Gene Cafe "Owner's Manual staan trouwens alle spanningen vermeld: 110, 120, 220, 230 en 240 V.

Maar ja, over eigenwijs gesproken!

59
Ik wist dat je dit ging zeggen daarom heb ik het youtube filmpje erbij gezet maar die heb je dus niet willen bekijken! In dat filmpje zie je dat de machine met 220v element sneller opwarmt. Ik kan nu nog wel mijn multimeter aan het element hangen maar dat ga ik niet voor je doen.
Daarnaast, 230V 50Hz valt binnen de toleranties van apperatuur die voor 220V (+10/-6%) gemaakt is. Net als die in Engeland waar eerst 240V de standaard was, 230V valt binnen de toleranties en is dus maar een minimale verandering waar eigenlijk geen of amper aanpassingen voor nodig is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’