Re: RE: Re: RE: Re: lever vragen

51
@3aan schreef:
bobbee schreef:
fransg schreef:Nee dat is een ganzelever
Afbeelding
erg dit...
Vindt het eigenlijk de beste post sinds weken van zijn hand. ;)
Ja, soms heb je zo'n periode van enige weken dat alles voortreffelijk gaat en dat je denkt, dit kan niet meer overtroffen worden, maar dan heb je toch ineens zo'n uitschieter!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: lever vragen

52
Volgens mij waren er veel in mijn ogen onbenullige posten, net alsof je pen leeg was, b.v.b. Goed, mooi, etc. Ik ben beter dan dat, van je gewend.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

53
@3aan schreef:Volgens mij waren er veel in mijn ogen onbenullige posten, net alsof je pen leeg was, b.v.b. Goed, mooi, etc. Ik ben beter dan dat, van je gewend.
:-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

54
Goedemiddag!

Ik zou graag eens wat inzichten van jullie hebben wat betreft mijn idee om over te stappen van een Rancilio Silvia (zonder PID, maar met uitstekende temperature surfing skills van ondergetekende) naar een La Pavoni Europiccola/Professional.

De Pavoni apparaten vind ik een stuk mooier en het lijkt me ook mooier/ambachtelijker om op deze manier mijn espressoshots te trekken.

Doe ik daar verstandig aan, of zou je eerder zeggen dat dit echt een behoorlijk stap in de verkeerde richting is?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr Tim

56
-deZeeuw schreef:
Ik zou graag eens wat inzichten van jullie hebben wat betreft mijn idee om over te stappen van een Rancilio Silvia naar een La Pavoni Europiccola/Professional.

Doe ik daar verstandig aan, of zou je eerder zeggen dat dit echt een behoorlijk stap in de verkeerde richting is?

Ik zie dat als de enige logische stap. Zo op het oog verschilt de Silvia niet veel van de Quickmill 820, de machine die ik had vòòr ik overstapte naar een La Pavoni Europiccola. Geen seconde spijt van gehad...

Niet alleen is de koffie die je met een La Pavoni hevelmachine kan zetten veel lekkerder, ook ben je gelijk verlost van die irritante herrie van die de pomp die in een niethevelmachine zit, een verademing, vooral op de vroege ochtend :D

Het enige is dat je je even de machine eigen moet maken maar met een beetje common sense is dat prima te doen
"Verhuizen kost beddestro!"

57
dirk020 schreef:
Niet alleen is de koffie die je met een La Pavoni hevelmachine kan zetten veel lekkerder, ook ben je gelijk verlost van die irritante herrie van die de pomp die in een niethevelmachine zit, een verademing, vooral op de vroege ochtend :D
Dan moet je er ook een handmaler bij kopen ;-)
dus...

58
Handmaler maakt ook lawaai. Vooral de schijven geven het lawaai en niet zozeer de motor. Mijn HG One was een stuk luidruchtiger dan de K30 Vario die ik daarvoor had. Een goede maler met grote schijven die in 3s de boel maalt is qua hoeveelheid/duur van het lawaai het meest efficiënt.

Pavoni is een leuk begin voor een hevel. Probeer een pre-millenium te scoren en zet er een Tije koelring op want voor die pre-milleniums overhitten snel. De millenium is 51mm en daar zijn veel minder leuke spullen voor te krijgen dan de gangbare 49mm van de pre-millenium. Onderhoud is ontzettend simpel in vergelijking met een pompmachine en de espresso is beter.

In het te koop aangeboden subforum staat er eentje. Ik verwacht dat het een pre-millenium is maar zou je na moeten vragen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60