Tja, zo moet het natuurlijk niet! Dat je moet gaan "hatseflatsen" om het resultaat drinkbaar te maken is niet de bedoeling. Het klinkt inderdaad een beetje als vreselijk oude boontjes, maar ik kan me niet voorstellen dat FdC je oude boontjes heeft toegestuurd. Kan zijn dat die AOC een lichtgebrande, moeilijke boon is, die eerder feilen in bereiding aan het licht brengt. Hoe wordt de espresso gezet?CremaFreak schreef:Hallo,
Net als Cobus ben ik op het moment bezig aan een zakje bonen van Fleur de Cafe en wel de A.O.C.
Wat me opvalt is dat het me moeite kost om er een fatsoenlijke espresso mee te zetten. Alle andere koffiebonen lijken nu ineens makkelijker in de omgang. Ik gebruik m'n standaard enkele filter, zelfde hoeveelheid maling en doorlooptijd en telken is de espresso bitter en zuur. Ook met een schepje suiker niet echt op smaak te krijgen. Aanlengen met wat water komt de smaak wel ten goede, maar resulteerd in een wat minder intens bakje. Ben nu aan het spelen met de maalgraad en de extractietijd. Oh ja...ook hier niet echt veel crema, hooguit een milimeter of 2 - 3.
Re: Wat drink je nu?
501La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder