Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5181
bobbee schreef:
@3aan schreef:Ik heb liever dat ze de stroom halveren, aan gas hebben we niet zoveel te winnen, verleden jaar hadden we , niet schrikken net 130 kuub verbruikt, dat was alleen duur door alle kosten die het leveren ervan mogelijk maakte, alleen de elektra was ruim 6000 kwu, koffie machine 12 uur per dag, koivijver 24 uur per dag, de verlichting zal het niet zijn 20 ledlampen waarvan er 15 op een timer of heel weinig aan, de TV zal toch ook wel z'n "verbruik" hebben, jammergenoeg geen zonnepanelen, Huurhuus!]
75% van je totale jaarrekening is gas wat je verbruikt in de 3 a 4 maanden per jaar dat de verwerving aanstaat.
Tenzij je electrisch verwarmd of op petroleum of niet.

Wij verbruiken op jaarbasis 130m3 gas en echt niet meer, goed geisoleerde eengezins tussenwoning uit 1965, waarvan het dak al door ons was geisoleerd met superisolatiemateriaal van het bedrijf waar mijn vrouw toen werkte van de daknok tot aan de dakgoot, dat gaf toen al een besparing van 30%, toen spouwmuurisolatie van het gehele huis en dubbelglas op de beganegrond, scheelde ook weer aanmerkelijk, bij de laatste renovatieronde dubbelglas ook op de bovenverdieping en isolatie op zolder over de al aanwezige isolatie heen, ondervloerisolatie vanuit de kruipruimte, bij ons is het nooit beneden de 18 graden zonder te stoken, alleen bij een zeer sterke winter gaat de verwarming onder de 15 graden aan, de tussenmeter hangt nu tussen de koffiemakerset = Astoria Fiore en de Ceado E37S welke om 8:30 tot 10:30 en 17:30 tot 19:30 ingeschakeld is met uitzondering van de weekeinden.

Wij zijn bij de NLE en hadden een maand termijn van 120 euro, kregen weer een berg terug bij de eindafrekening en ze verlaagden de termijn naar 72 euro, helemaal niet meer naar gekeken en kreeg een paar dagen geleden een mailtje dat het nieuwe maandtarief even word verhoogd naar 565 euro in Oktober, daar zijn ze lekker vlot mee, ze kunnen de pot op, we hadden al een potje van 1900 euro gemaakt voor de te verwachten bijbetaling, daar storten we na de "GEKTE" maandelijks rond de 300 euro in, ga dus de maandtermijn van 565 niet honoreren, ga naar 250, de rest staat hier in reserve. We zien wel waar het schip aanbeland , , .
Laatst gewijzigd door @3aan op do 15 sep 2022, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5182
@3aan schreef: do 15 sep 2022, 20:23 Wij zijn bij de NLE en hadden een maand termijn van 120 euro, [...]
verlaagden de termijn naar 72 euro, [...]
kreeg een paar dagen geleden een mailtje dat het nieuwe maandtarief even wordt verhoogd naar 565 euro in Oktober,
Wow dat klinkt toch wel als een verhoging.

Die €72 was de eerste 9 maanden misschien iets te laag ingezet?

Dan komt het voorschot voor de laatste paar maanden van het jaar waarin soms meer wordt 'gestookt' dan in de zomer wel hard aan...

Mooi dat je reserves hebt.

Ik betaal doorgaans liever teveel, dan krijg ik later lekker ineens wat terug ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5183
Ik had ze al een schrijven gedaan dat die 72 niet echt realistisch was en of ze het oude termijnbedrag wilden hanteren, als antwoord kreeg ik dat ik dat via de website moest doen, de hele boel doorgespit en dan had ik ineens een wachtwoord nodig?

Na 20 minuten hield ik voor gezien en er nog een half uur aan het Bellijntje gehangen en weer een verwijzing naar de pagina. Toen versloft.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5184
Bij de Vattenfall is het ook mogelijk dergelijke dingen via Whatsapp te regelen, echter juist nu is het zo extreem druk met mensen die ineens vragen hebben over de hogere tarieven (wat ze ook gewoon in de krant kunnen lezen) dat ze aan de gewone routine dingen nauwelijks meer toekomen, dus reageert men pas 6 uur later op de app en als ik dan niet bij de machine zit om de gevraagde extra gegevens in te typen is de conversatie alweer afgesloten en moet ik opnieuw beginnen... Dit was om een tijdelijk contract in een leegstaande woning te activeren.

Mijn voorschot regel ik inderdaad via de website/password, een eventueel aangepast advies om het bedrag te verhogen of verlagen komt daar ook in beeld.

Een vriend van me die expres de oude meter heeft laten zitten, die voorzag helemaal begin dit jaar al dat de prijs sterk zou stijgen dus hij heeft een enorm hoog verbruik opgegeven en betaald voor het oude lage tarief en zit nu voorlopig goed want die meterstand die hij begin dit jaar opgaf, daar zit hij nog lang niet aan ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5188
mr Blanc schreef: vr 16 sep 2022, 11:56
cremalover schreef: vr 16 sep 2022, 10:23 Spelt,rogge,manitobo en T55.Beetje roggemout en pitten.

IMG_20220916_101423.jpgIMG_20220916_101413.jpgIMG_20220915_200256.jpg

[youtube]http://www.youtube.com/shorts/gJcxMCtcyTE[/youtube]
Plaatjes...zijn de insnijdingen gewoon uit de losse hand of wel met een bepaald idee?
Gewoon een paar cuts met een scheermesje.