Re: Koffiefilm(pje)s
561Mocht je nou de Londinium vervangen voor deze machine dan hoor ik het graag. 

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Het apparaat was in top conditie.gilleko B. schreef: wo 19 okt 2022, 07:37 Ik hoop dat die Pradovit aan het end van zijn Latijn was. Mooie apparaten.
️
Nu we terug zijn van vakantie en binnenkort de diafilm terugkomt van de ontwikkelcentrale is het moment daar om een diaprojector aan te schaffen.
Hoe leuk is dat! Binnenkort vrienden en familie uitnodigen, een hapje, drankje en rokertje klaarzetten, wat nootjes onder handbereik, lichten uit en iedereen versteld doen staan van de beelden van je bezoek aan het drielandenpunt. Stuk voor stuk blijvende herinneringen die niemand je meer afpakt.
Men houdt de adem in bij de schitterende platen, vakkundig geschoten vanuit originle invalshoek met de juiste sluitertijd en het gewenste diafragma ten behoeve de scherptediepte.
“Ik wist niet dat je”, zo zegt de een, “dit in je had!”
“Wat is”, zo roept de ander uit, “de wereld toch mooi als je door jouw ogen kijkt!”
Juist dan wil je jouw beeldmateriaal optimaal laten uitkomen met frisse intense kleuren en daartoe moet je een ferme projector hebben met krachtige kleurechte lichtbron en een projectielens van preciesiewerkplaats ERNST LEITZ uit Wetzlar.
Dit is er een van het model Elégance. Deze is reeds wettig gedeponeerd dus daar heb je verder geen omkijken naar.
Ook hoort er een filmspoel bij zodat je ruim tevoren je beeldmateriaal kunt bekijken om met zorg te kiezen welke dia's het best zijn gelukt. Deze verdienen het dan te worden ingeraamd. Hoe selectever je dit uitvoert, des te groter de impact straks op je publiek dat zal worden geïnspireerd om zelf ook eens op reis te gaan en desbetrefende plekken te bezoeken.
Snoer en handleiding zitten erbij zodat je in een keer alles compleet in bezit hebt.
Een stukje verfijnde techniek.
Uit die van mij haalde ik ook twee grijs-achtige platte ronde glaasjes die ten opzichte van elkaar iets konden worden gedraaid, mogelijk ook een dimmende werking.gilleko B. schreef: do 20 okt 2022, 10:49Oh ja, je kon op die Rollei ook het licht versterken en verminderen.
Ok ben voorzien met mijn Rollei. Thx.manduca schreef:Ik heb nog een kodak carrousel liggen, met telelens, afstandsbediening en drie carrousels.
Als ik er hier iemand blij mee kan maken.......
Terug naar “Leuk en interessant”