![Afbeelding](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20230911/c4e69c5dbe29e12fb7fbf6a136795889.jpg)
Al zijn de schijven van staal en de boontjes van boon, de boontjes winnen. Want ze zijn met meer. Bij 5-10 kg zijn ze met te weinig om een verschil te maken, zou je zeggen. Waarom treedt die verandering van het maalsel dan op? Hoe verklaar je dat?
Sneak peekJannes_G schreef:Niet ik die rustig mee leest en wacht tot iedereen z’n oude maler gaat verkopen als ze eindelijk aankomen.
[Off-topic] Met mijn ervaringen uit een donkergrijs verleden toen ik Hi-Fi als dure hobby had: een Solid State versterker geeft hetzelfde geluid totdat deze kapot gaat. Wat wel van geluid verandert zijn de héle dure buizenversterkers (die dure buizen verslijten in tussen de 3-5 jaar) en speakers als je ze te heftig (hard) gebruikt. Sommige gebruikers ervaren die slijtage van de laatste 2 als toenemende charme - maar het is in feite een teken dat het kapot aan het gaan is.fransg schreef: ma 11 sep 2023, 08:59 Of een nieuwe zeer dure versterker die een poos moet ‘inspelen’ met de verzamrlde werken van Mendelssohn voor je de echte kwaliteit hoort.
Hoe moet ik dit plaatje lezen? Ik zie geen consistente verandering in vorm van de verdeling. Die lijkt slechts licht (willekeurig) te variëren van meting tot meting. Het geheel schuift wel langzaam steeds iets verder naar rechts, maar dat zou je in werkelijkheid toch gewoon corrigeren als je ziet dat de koffie iets sneller doorloopt?
Terug naar “Koffiemolens & malers”