Zij adviseren zelf een hardheid van 3 tot 6 dH en hun uitgangswater is veel harder dan dat. Er moet dus veel gebeuren bij Kaffeemacher.Caroline11 schreef:Afgelopen week heb ik mij nogmaals verdiept in het waterfilter gebeuren.
Helaas heeft niemand op het blog gereageerd op mijn vorige bericht.
Ik probeer het gewoon nog n keer.
Gisteren heb ik youtube filmpjes bekeken van Kaffeemacher mbt ontkalkzakjes in het reservoir.
Zij tonen in hun uitgebreide bevindingen de resultaten van serieus onderzoek. Zelfs na 100 uur in het water te liggen raakt het water niet ontkalkt. Volgens hen kunnen alle zakjes de prullenbak in. Die 100 uur haal je sowieso natuurlijk nooit als je de machine dagelijks gebruikt. Enfin het heeft totaal geen zin.
Hetgeen ze uiteindelijk aanraden is iedere 1,5 - 2 jaar een goeie service geven en niet zelf gaan klooien met ontkalk middelen.
Ik vraag me af wat het doet met de machine als ik het 1,5 jaar op zn beloop laat. Vooralsnog zie ik geen alternatief.
Heeft iemand bruikbare feedback?
Maar bij ons is het water zachter (mijn kraanwater is volgens het waterbedrijf 6 dH). Dus de zakjes hoeven niet zo veel te ontkalken en ik denk dat dat prima gaat als je ze een nacht in de bak legt.
Sent from my SM-S911B using Tapatalk