Re: Het lichaam en het verval.....

61
Joste schreef:Ik heb vroeger heerlijk gezeten en gefietst op leren zadels van Brooks. Was op gewone fietsen hoor.
Klopt, heb ook zo'n zadel. Maar het leer van Brooks kan qua kwaliteit onderling verschillen. Die van Gilles Berthoud is van een betere constantere kwaliteit.

Ook mooi is dat je de leren kap door middel van torcx boutje eraf kunt halen zonder de zadelpen eruit te hoeven halen. Zo kan je, indien nodig, de onderkant van het zadel eenvoudig invetten.

[emoji477]️

Re: Het lichaam en het verval.....

64
Mente bleek niet bestelbaar bij de buurman maar ik heb een vergelijkbare besteld, kost ook €140 dus is zeker een goeie.

Het andere zadel blijk ik nog te hebben, zit op een van de reserve-fietsen:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Het lichaam en het verval.....

66
Ik rij al zeker 40 jaar op een Brooks zadel. Prima zadels voor de lange ritten. Volgens mij heb ik steeds de B66, voor de trekkingfiets had ik het leer in de punt met een nylon draadje naar elkaar getrokken om geschuur tegen de binnenbenen te voorkomen. Heeft jaren gezeten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Het lichaam en het verval.....

68
fransg schreef:Mente bleek niet bestelbaar bij de buurman maar ik heb een vergelijkbare besteld, kost ook €140 dus is zeker een goeie.

Het andere zadel blijk ik nog te hebben, zit op een van de reserve-fietsen:
IMG_7123.jpg
Nu nog onzichtbaar een koersbroek onder je broek voor een ongeëvenaarde fietservaring. [emoji6]

[emoji477]️

Re: Het lichaam en het verval.....

69
gilleko B. schreef: wo 22 jun 2022, 23:24Nu nog onzichtbaar een koersbroek onder je broek voor een ongeëvenaarde fietservaring.
Heb ik gisteren gedaan!

En ook een flinke kluit van het door jullie aanbevolen onderbroekenvet gebruikt. Er zit iets van eucalyptus in denk ik, wat een verfrissende werking heeft, gelukkig zonder dat het laxerend werkt anders moet men te vaak afstappen langs de weg.
Vandaag kan ik mijn nieuwe zadel ophalen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Het lichaam en het verval.....

70
gilleko B. schreef: wo 22 jun 2022, 23:23 Loopt nog mooi bol dat Brooks zadel. Prachtig.
Ik zag dat de achterband van die reserve fiets intussen leeg was gelopen, dus ik ga de fiets eens tevoorschijn halen en oppompen en het zadel met het nieuwe broekenvet inzepen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino