Re: Profitec 800

61
Toch even benieuwd, iemand die een Londinium en een Pro 800 heeft vergeleken hier toevallig? En belangrijker nog, wat zijn de voordelen van de een tov de ander?

Ik kan misschien een 800 nieuw kopen voor een leuke prijs, maar dit forum lijkt toch wel laaiend enthousiast over de Londinium te zijn.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

62
Hoi, ik heb een londinium overgekocht van een forumlid vorig jaar (ouder model) voor iemand en ik heb zelf een profitec 800 ( het vorige model).

Qua smaak ga je niet veel verschil merken tussen de 2, zeker als je niet 1 op 1 vergelijkt. Je combinatie maler-espressomachine zal een groter verschil geven en dan zwijg ik natuurlijk over de boon

Voor mij zijn de 2 grootste verschillen enerzijds de kracht die nodig is om de hendel te bedienen (de londinium is veel lichter) en anderzijds het geluid, als de pomp van mijn profitec aanslaat dan merk je het heel duidelijk, de pomp vd londinium is subtieler maar slaat vaker aan.

Persoonlijk prefereer ik niet specifiek 1 model boven het andere. Ik ben nog steeds heel blij met mijn profitec en mocht ik terugkeren in de tijd met wat ik nu weet kocht ik die direct opnieuw.

Door omstandigheden staat die Londinium nog steeds bij mij en switch ik met beide ( het leven is zwaar). Mocht je afkomen naar Gent (België) kan je beide vergelijken met enerzijds een conische en anderzijds een platte maler.

64
De B. Cormorant schreef: wo 14 sep 2022, 20:43 Hoi, ik heb een londinium overgekocht van een forumlid vorig jaar (ouder model) voor iemand en ik heb zelf een profitec 800 ( het vorige model).

Qua smaak ga je niet veel verschil merken tussen de 2, zeker als je niet 1 op 1 vergelijkt. Je combinatie maler-espressomachine zal een groter verschil geven en dan zwijg ik natuurlijk over de boon

Voor mij zijn de 2 grootste verschillen enerzijds de kracht die nodig is om de hendel te bedienen (de londinium is veel lichter) en anderzijds het geluid, als de pomp van mijn profitec aanslaat dan merk je het heel duidelijk, de pomp vd londinium is subtieler maar slaat vaker aan.

Persoonlijk prefereer ik niet specifiek 1 model boven het andere. Ik ben nog steeds heel blij met mijn profitec en mocht ik terugkeren in de tijd met wat ik nu weet kocht ik die direct opnieuw.

Door omstandigheden staat die Londinium nog steeds bij mij en switch ik met beide ( het leven is zwaar). Mocht je afkomen naar Gent (België) kan je beide vergelijken met enerzijds een conische en anderzijds een platte maler.
Dank voor je sympathieke reachtie! Ik ben helaas in de komende dagen niet in staat af te reizen naar Gent, anders was ik heel graag op dat aanbod ingegaan! In ieder geval mooi om te horen dat de verschillen tussen de twee dus helemaal niet zo groot zijn naar jouw ervaring. Als ik het zo lees zal de Pro 800 wel een interessante optie voor mij zijn, al moet ik zeggen dat ik dan nog moet overwegen of ik uberhaupt wel voor een lever machine wil gaan. Ik heb de komende paar maanden niet zo veel ruimte (ook in de hoogte niet) dus het zou dan best lastig worden die tijd te overbruggen. Dat gezegd hebbende ga ik eind dit jaar/begin volgend jaar verhuizen en dan moet ik de machine zeker makkelijk kwijt kunnen in de keuken. Tot die tijd is een Pro 700 (of Bianca) wellicht makkelijker, maar goed, ik ga geen gloednieuwe DB kopen om er slechts een paar maanden mee te doen natuurlijk. Als mijn keuze op een reguliere semi automaat valt moet ik er ook wel echt een paar jaar mee vooruit.
Laatst gewijzigd door maurice1 op wo 14 sep 2022, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

65
De B. Cormorant schreef: wo 14 sep 2022, 20:53 Mss ook eens vragen wat de prijs is voor 2 profitecs mocht @omeco willen meedoen met jou
Goed idee inderdaad, had ik nog niet aan gedacht. OmeCo, doe mij gerust een PM als je dat wilt bespreken!

67
Succes in jullie verdere traject. Ik had doelbewust voor een lever gekozen vanwege de eenvoud in zowel het zetten als het onderhoud. Grappig genoeg sprak en spreekt de decent me ook aan maar ik vond dat ik er niet klaar voor was.
Ik weet gewoon dat ik onder normale omstandigheden de pro 800 nooit weg ga doen voor een andere machine.

Het enige punt dat ik zie dat een nadeel is IVM de londinium is de kracht die je moet zetten op de hendel. Maar dat heeft me nog nooit in problemen gebracht.

Wat ik daarnet vergeten te vermelden heb is de stoomkracht. De Profi is een pak minder krachtig (het duurt dus wat langer) maar dat zou zijn door de teflon buis die je kan verwijderen. Ik heb die nog niet verwijderd want het zorgt er voor dat ik mijn pollekes niet verbrand als ik nog niet goed wakker ben.

70
Ik heb de Profitec nu aangesloten op water, en dit is wat ik krijg met het stomen van melk. Net onder de 1 bar, dus een beetje laag qua druk. Bij het zetten van koffie is het wel constant 1.1 bar ongeveer. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos