Re: Datumprikker voor meeting in Groningen!

64
Iedereen is weer onderweg naar huis en wat mij betreft een heerlijk geslaagde dag.
Een dag waarop we met koffie bezig geweest zijn, maar ook zeker gewoon gezellig hebben kunnen kletsen over van alles en nog wat, met als rode draad dat we regelmatig eens wat met de koffie deden.

De verschillen tussen een handhevel en een rocket half-automaat waren goed proefbaar, dus dat alleen was al leuk om te proeven. Maar bij elkaar hebben we zeker wel 10 soorten bonen gehad en geprobeerd en samen met Ludo (Img475) zijn overheerlijke geroookte zalm en gedroogde ham was de middag al een smaakfeestje. Met daarnaast nog brownies van Reijer en appeltaart van de vriendin van Matthijs (spironski) maakte het geheel een klein eet-feestje.

Al met al zijn we van zeg 14:00 tot 21:00 zeker een goede tijd bezig geweest, maar de tijd vloog en we hebben ons niet verveeld volgens mij :).

Iedereen super bedankt, het was mij een genoegen en voor herhaling vatbaar.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

65
Ha, ha, wees voorzichtig met wat je vraagt hè, Img, het zou zomaar uitkomen! Het klonk wel heel verleidelijk, in elk geval. Mancave! :mrgreen:

Ja, ook wij vonden het erg gezellig en hebben erg genoten van al het lekkers dat was meegebracht. En Nomad, je hebt goed voor ons gezorgd.

Inderdaad 5 verschillende koffies geproefd uit twee verschillende machines met drie verschillende malers en vier verschillende baristas. We hebben voorlopig genoeg cafeïne binnen, zeg maar.

Oh, en ook nog een batch koffie gebrand. Nomad kreeg de goedkeuring voor een Gene, in elk geval. Guido, ik hoop dat je het je ook weer heeft geholpen in je koffie-avontuur.

Al met al heel geslaagd!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

66
lmg475 schreef:Ik ben net thuis. Ik vond het ook supergezellig. Veel verschillende koffies geproefd en vooral veel gelachen.
Dit moeten we zeker nog eens overdoen. Mijn aanbod geldt nog steeds :D
Als dat betekend dat we naar Belgie af gaan zakken, lijkt het me mooi om mee te doen,heb dan een PISTON en een VERSALAB om mee te stoeien.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

67
@Spironski, ik maak nooit loze beloftes :D natuurlijk meende ik dat.
Ik geloof ook zeker dat je het meende. Maar ik vroeg me af of je wel wist wat je over afriep, 't blijft dan natuurlijk niet alleen bij koffie hè? :D .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

68
Ach, we hebben gisteren zo enthousiast over zoveel lekkere zaken gesproken waar je o.a. mee bezig was: wijn, hesp, gerookte zalm, het vacuümkoken.... en zo nog wat zaken. Vraag me af of we het dan wel tot koffie kunnen beperken als we eenmaal bij jou zijn. We zouden er een weekend mee kunnen vullen!

70
De verkoper in kwestie, die mij een kapotte maler verkocht (compak k8), die laat nu geheel niets meer van zich horen en wil geen enkele discussie aan en neemt vervolgens de telefoon niet meer op.

Ik ga nog even verder knutselen aan de compak K8 en maak er wel een hobby project van of ik hem uiteindelijk weer werkend kan krijgen zoals die moet zijn.
Laatst gewijzigd door Nomad op vr 24 okt 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode