Re: Welke Espressomachine?

62
Die is al een behoorlijk aantal maanden (vanaf laatste kwartaal 2008) te koop. In Duitsland verkopen eigenlijk alleen de dubbele manometer versie. Waarschijnlijk zal de enkele manometer versie goedkoper in te kopen of iets ouder model zijn. Als dat zo is dan is het prijsverschil nog groter. Het is in ieder geval wel een leuke extra toevoeging.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

63
marmhz schreef:Die is al een behoorlijk aantal maanden (vanaf laatste kwartaal 2008) te koop. In Duitsland verkopen eigenlijk alleen de dubbele manometer versie. Waarschijnlijk zal de enkele manometer versie goedkoper in te kopen of iets ouder model zijn. Als dat zo is dan is het prijsverschil nog groter. Het is in ieder geval wel een leuke extra toevoeging.
Verwarrend, we hebben het hier over de manuele versie? Misschien Rolf toelichting geven hier. Ik heb een machine die eind 2008 de fabriek uit is komen rollen met gewoon een enkele manometer. Ik had altijd begrepen dat alleen de DE versie een dubbele manometer had.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

67
Gents,
Tsja verwarrend, snap ik...inmiddels is de wereld veranderd; en onze nieuwe zending BZ07 PMs heeft ook de dubbele manometer. Wat we nu inkopen is over een kwartaal alweer een "oud model" ha ;)

Eigenlijk worden er door Bezzera met zo'n nieuwe machine steeds kleine veranderingen doorgevoerd. Mede op basis van feedback die wij (en anderen) geven op de machines. In samenwerking met hen krijgen we volgende week ook de nieuwe BZ09 binnen, een goedkoper broertje van de BZ07. Het is eigenlijk een soort kruising tussen de ECM Classika (voor 't binnenwerk) en BZ07 PM (voor de zetgroep en 't buitenwerk). Die is gevraagd door ons te testen en feedback aan de ontwikkelclub van Bezzera te geven. Leuk project!

KW had de BZ07 PM hiervoor nog niet en heeft blijkbaar gelijk het laatste model met 2 manometers genomen. Wij hadden de PM al een tijd sinds de introductie met 1 manometer, vandaar. Hij blijft overigens dezelfde prijs houden, met de 2 manometers :)

fijn weekend allemaal,
Rolf - Casa Barista

69
Nauti schreef: Verwarrend, we hebben het hier over de manuele versie? Misschien Rolf toelichting geven hier. Ik heb een machine die eind 2008 de fabriek uit is komen rollen met gewoon een enkele manometer. Ik had altijd begrepen dat alleen de DE versie een dubbele manometer had.
Van wie heb je die informatie dan?
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

70
marmhz schreef:
Nauti schreef: Verwarrend, we hebben het hier over de manuele versie? Misschien Rolf toelichting geven hier. Ik heb een machine die eind 2008 de fabriek uit is komen rollen met gewoon een enkele manometer. Ik had altijd begrepen dat alleen de DE versie een dubbele manometer had.
Van wie heb je die informatie dan?
Het is al duidelijk, zie het antwoord van Rolf
Is de 6th wave aan het voorbereiden