Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

61
Pti schreef: ma 12 aug 2019, 11:05
cremalover schreef: ma 12 aug 2019, 10:05 Dat wegdansen zou mij enorm storen.Dat hoort gewoon niet .Klaar.
Maar er zijn natuurlijk oplossingen voor te bedenken.
Verder valt overal mee te leven.Maar het is toch 1000 euro.Daarvoor mag je verwachten dat een maler blijft staan waar die hoort te staan.
Ben trouwens ooit mijn motor kwijtgeraakt die op een gladde kadevloer stationair stond te lopen.Die lag nog net niet in het water. :mrgreen: :mrgreen:
Haha ja dat heb ik ook wel eens gehad een cilinder 600cc was best lastig aan te kicken dus liet m pruttelen voor de deur van een winkel toen ik terug kwam stond hij een stuk verderop.

Op mij eiken blad verplaatst de Atom overigens niet, hij hupst wel van het startkoppel maar wanneer hij stopt met malen staat 'ie gewoon nog op dezelfde plaats.
Eencilinders.Die noemde ik vroeger hoppers. :mrgreen:

62
Vandaag na twee maanden dagelijks gebruik, ik denk een kleine 8 kg koffie, heb ik de molen open gemaakt voor een schoonmaak.

Eerst even de hopper uitgesopt, afgedroogd en daarna op de machine om goed na te drogen.
De molen goed leeggemalen en daarna een handje urnex grindz erdoorheen.
In de hals zitten wat fines, verder niks geks.
The usual suspects een randje fines in de hoek gedrukt onder de bovenste maalschijfdrager.
Verder zijn de maalkamer en onderste maalschijfdrager verassend schoon, helemaal leeg gedraaid op eigen krachten.
Dit is alles wat ik uit de kamer en schijven en kunnen vegen. Ik weet zeker dat er nog ca een half tot een hele gram tussen de clumpcrusher en de maalkamer zit maar die maal ik er straks met het eerste shot gemakkelijk uit.

Als je geen hele vette koffie gebruikt zal schoonmaken van de molen nauwelijks nodig moeten zijn. De molen zou het met het goede leegdraaien ook moeten doen als single doser.

66
Waanzinnig! Toen Liander was geweest voor de aansluiting (lang verhaal...renovatie) als allereerste de espressogroep aangezet en de Speedster opgewarmd. Daarna is hij eigenlijk niet meer uit geweest. Het was wel weer even wennen én een nieuwe molen én een POMP machine. Nogsteeds netjes aan het wegen en was een beetje zoeken met temperatuur maar oe-la-la wat wordt de moeite beloond!

Vrouwtje ook happy, bij de Hendelmachine was er altijd een heel ritueel, nu kon ik echt zeggen: ,,Als je dat hendeltje naar beneden zet staat 'ie aan, en als je er een tik op geeft gaat 'ie weer uit" Reactie: HUH?! Is dat het? zo makkelijk? :lol:
De looks samen met de Atom waren even wennen maar het is wel op me gegroeid. Needless to say dat ik een minimalistische look ambieer met de Speedster als center piece. Als de Atom niet zo vreselijk goed beviel had er nu een Niche gestaan verstopt in t hoekje maar de Atom is TOP!

70
Pti schreef:Waanzinnig! Toen Liander was geweest voor de aansluiting (lang verhaal...renovatie) als allereerste de espressogroep aangezet en de Speedster opgewarmd. Daarna is hij eigenlijk niet meer uit geweest. Het was wel weer even wennen én een nieuwe molen én een POMP machine. Nogsteeds netjes aan het wegen en was een beetje zoeken met temperatuur maar oe-la-la wat wordt de moeite beloond!

Vrouwtje ook happy, bij de Hendelmachine was er altijd een heel ritueel, nu kon ik echt zeggen: ,,Als je dat hendeltje naar beneden zet staat 'ie aan, en als je er een tik op geeft gaat 'ie weer uit" Reactie: HUH?! Is dat het? zo makkelijk?
Afbeelding

IMG_20190814_203506.jpg
IMG_20190814_203440.jpg
IMG_20190814_203413.jpg
De looks samen met de Atom waren even wennen maar het is wel op me gegroeid. Needless to say dat ik een minimalistische look ambieer met de Speedster als center piece. Als de Atom niet zo vreselijk goed beviel had er nu een Niche gestaan verstopt in t hoekje maar de Atom is TOP!
Die speedster is Schweinegeil!. Prachtig!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk