Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

621
Kijk dat kwam aardig in de buurt, heb een bod gedaan op een 20A gedaan maar die wil er nog een aardig bedrag voor beuren en zoals zo vaak op Marktplaats laten ze niks van zich horen want ze zetten nog even snel een paar advertenties net voordat ze op vakantie gaan van de te verwachten opbrengst.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

622
Voeding 30V - 10A op 15km van huis via MP gescoord, eerst een enkele cel gebalanceerd, ging goed nu een pak van 8 cellen parallel geschakeld deze cellen zijn nominaal 3.7V bij geschakeld 320Ah zal wel een flinke tijd onder de Labvoeding moeten staan heb ze om 22:00 uur aangehangen en om 2:00 uur naar m'n mandje gegaan zie ze morgenochtend om een uur of 10:00 wel weer, ben zeer benieuwd hoe het zich houd.

Het accupak links is een 24V x 1kWh daar staat m'n omvormer van 800 VA op en die voed de nieuwe lader, is gelijk een belastingstest voor het 24V pak, rechts van de lader is het 3.7V pakket om te balanceren, het geheel wordt gemeten met de Fluke automotive, had er ook een temperatuur logger tussen geprikt maar die schakelde steeds uit, weet niet of die dan nog logde. Was na 4 uur nog steeds 21 graden.
Afbeelding

Zo ben ik nog wel 2 weken bezig met 14 pakken van elk 8 cellen, ook flink aantal YouTube interessante en totaal oninteressante filmpje van lui die een 45 minuten vollullen wat ook in 8 minuten had gepast.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

624
@3aan schreef: do 20 okt 2022, 03:42 ook flink aantal YouTube interessante en totaal oninteressante filmpje van lui die een 45 minuten vollullen wat ook in 8 minuten had gepast.
ja die talking heads over niks ;-)

ik ben weleens Zeer Ernstig Kijkende mannen tegengekomen op youtube die enorm lang niks zeiden over fotografie en camera's
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

629
Is het aluminium of ijzer/metaal...?

Ik snij van goedkope koffie filters ~58mm rondjes, die klop je weg met de koffiepuck of je plukt hem er zo af met duim en wijsvinger. Rondjes zijn gesneden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’