Re: gespot

682
Laat ik iedereen meteen waarschuwen dat dit een HAS garanti is, een van de slechtste koffiebrander sdie je kunt kopen. De "gewone" garantis zijn iets minder slecht maar deze branders hebben vreselijk weinig controle over de branding vooral op max. Batchgrootte, dus zie dit als een 1kg brander dan zit je aardig in de buurt :mrgreen:

Re: gespot

683
Lijkt me ook slim voor de aankoop eerst eens een paar brandingen mee te maken en de resultaten te proeven. En te vragen naar wat prints van profielen van Artisan dat volgens hen zo handig werkt ermee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: gespot

684
Het bezwaar van PTI was ook die van mij om tot actie over te gaan, lees maar in de tekst hoe deze brander te regelen.

- Staat gereserveerd.

Bij deze bieden wij ons ouder koffiebrandertje aan.

Enkele jaren geleden zijn wij begonnen met het branden van koffie op deze mooie machine.
Inmiddels zijn we dit mooie ding een beetje ontgroeid en overgestapt naar een grotere uitvoering. Het is moeilijk om afstand te doen maar we willen ook iemand anders de kans geven om de kunst van het branden te leren.

Het betreft een koffiebrander van het Merk Has Garanti met een maximale capiciteit van 2,5 kilo. De brander werkt op gas middels een losse gasfles die je overal kan laten vullen. Om het brandproces te monitoren is er een exterene temperatuurmeter op aangesloten die je kan verbinden met een computer. Vervolgens kun je met gratis software zoals Artisan je brandproces monitoren en profielen opslaan.

Het branden zelf gaat handmatig. Toevoeging van temperatuur gaat simpelweg door het verder opendraaien van de gaskraan (gasfles inclusief). Toevoeging van lucht in de ketel gaat ook via een handmatige klep. Op de manier ben je echt vol in contact met het brandproces wat erg goed is om te leren hoe dat in zijn werk gaat. De ketel draait middels een elekrtamoter evenals de mixer in de afkoelbak.

Bij de brander zit ook nog een externe cycloon om de vliesjes van het branden op te vangen.

Kortom echt een heel leuk en goede brander om mee te beginnen en van te leren.

Vaste prijs zoals hij nu is: €2750.-

We kunnen de brander ook een keer helemaal uit elkaar halen en schoonmaken. In dat geval geven we er ook nog 3 maanden garantie op. Prijs is dan €3250.-

(2e foto is van internet, de eerste is de real one, meet foto's volgen nog.)

Voor serieuze interesse niet mailen maar bellen!

Afbeelding


Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: gespot

686
Pti schreef:Ik heb nog even contact middels PB gehad met Marcje. Ik bekijk het misschien iets te veel met een productie bril op, voor de hobby is het voor de prijs waarschijnlijk gewoon een leuk ding.
Nee hoor, het is gewoon een onhandig ding, maar er is al een gegadigde en die zal er best wel blij mee zijn, maar de regeling met gaskraantjes? Dat lijkt me niet te reproduceren, dan kan je net goed in een Wok roasteren ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: gespot

687
Mijn exacte kritiek is dan ook: het enige dat mark hier op wint tov zijn toper cafemino E is dat je de vlam kunt afrollen in plaats van aan/uit en de iets grotere Batchgrootte.
Wil je echt controle hebben dat gaat dat met de airflow en niet met de warmtebron. Daarvoor heb je dus frequentieregelaars nodig en niet persé een regelbare vlam.

Maar ik blijf erbij dat het voor de hobby best leuk speelgoed is voor dat geld.

Re: gespot

688
Gekke vraag misschien maar wat heeft marcje hiermee te maken? Verkoopt hij de has garanti of koopt hij hem?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: gespot

690
bobbee schreef:Gekke vraag misschien maar wat heeft marcje hiermee te maken? Verkoopt hij de has garanti of koopt hij hem?
Oh die stuurde mij een PBtje omdat hij het topic niet wilde vervuilen, ik dacht even dat hij ook de spotter was. Niet dus, dat is Bert 619 :geek: