Re: De ene Giotto is de andere niet [emoji6]

71
cremalover schreef:
omeCo schreef: ma 11 apr 2022, 15:17
RoosW schreef: Ik zal de gebruikte apparaten markt wat scherper in de gaten houden, misschien dat ik tegen iets aanloop :)
Toevallig stond er gisteren weer 1 gedurende een hele dag te koop op marktplaats. Ze staan volgens mij nooit lang te koop.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mijn Pompei in dezelfde prijsklasse en een klasse hoger is aan de straatstenen niet kwijt te raken. Het kan verkeren.
Ik denk dat het formaat en het gewicht een rol spelen. In ieder geval als ik naar mijn eigen afwegingen kijk. Want wat zou ik die machine graag naar Leusden halen. Maar ik kan hem gewoon niet kwijt. En eerlijk is eerlijk, mijn huidige spulletjes werden ook niet met open armen ontvangen (inmiddels worden ze gedoogd en stiekem gewaardeerd).

72
cremalover schreef: wo 13 apr 2022, 08:54
RoosW schreef:
Ik zal de gebruikte apparaten markt wat scherper in de gaten houden, misschien dat ik tegen iets aanloop :)
Toevallig stond er gisteren weer 1 gedurende een hele dag te koop op marktplaats. Ze staan volgens mij nooit lang te koop.

Mijn Pompei in dezelfde prijsklasse en een klasse hoger is aan de straatstenen niet kwijt te raken. Het kan verkeren.
Oh? Ik dacht dat een Izzo Pompei een stuk hoger in prijs lag? De Strega die ik op het oog had was (gebruikt) 1200 of daaromtrent. De 1 groep Pompei (de zeldzame eenling die ik ergens tegen kom althans) vroeg men gebruikt 2500,- (ponden zelfs) voor, dat is niet in de buurt van dezelfde prijsklasse. De strega is nieuw geloof ik 1700,- 1800,- oid.

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

74
Oi, summa fluctuatio :D

Tja, er werd ook iets gesuggereerd over het gewicht van genoemde machine, ik heb al halve nachtmerries over de Giotto en het moment dat ie onderhouden moet worden (nadert met rasse schreden) omdat ik het ding niet van het aanrecht af krijg :cry:
Laat staan dat ik het naar de auto kan tillen om elders nagekeken te worden :shock:
Een nog zwaardere machine zou dus nog grotere problemen geven.
Ik geloof niet dat Almere een onderhoud/reparatie aan huis service rijk is op het gebied van Espresso machines.
Als het overigens die Izzo enkel groeps machine is, ik vind het een mooi ontwerp, dat klassieke, maar snap dat veel mensen daar anders tegen aan kijken.
Maar goed, mijn smaak is dan ook een weids begrip, ik vind de Decent ook mooi (al was het maar omdat het mijn Gadget Lust aanwakkert).

75
RoosW schreef:Oi, summa fluctuatio :D

Tja, er werd ook iets gesuggereerd over het gewicht van genoemde machine, ik heb al halve nachtmerries over de Giotto en het moment dat ie onderhouden moet worden (nadert met rasse schreden) omdat ik het ding niet van het aanrecht af krijg :cry:
Laat staan dat ik het naar de auto kan tillen om elders nagekeken te worden :shock:
Een nog zwaardere machine zou dus nog grotere problemen geven.
Ik geloof niet dat Almere een onderhoud/reparatie aan huis service rijk is op het gebied van Espresso machines.
Als het overigens die Izzo enkel groeps machine is, ik vind het een mooi ontwerp, dat klassieke, maar snap dat veel mensen daar anders tegen aan kijken.
Maar goed, mijn smaak is dan ook een weids begrip, ik vind de Decent ook mooi (al was het maar omdat het mijn Gadget Lust aanwakkert).
65 kilo, schrijft Cremalover in zijn bericht in de ‘te koop’ rubriek. Ik vraag me af of dat met een lege of volle boiler van 5 liter is
Afbeelding
.

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

77
fransg schreef: wo 13 apr 2022, 09:42 Die van cremalover ligt in prijs afhankelijk van stemming tussen "gooi het in de vijver" en duizenden Euro's ;-)

Je moet het goeie moment vinden.
Je hebt het door. Van de andere kant ben ik een redelijk en pragmatisch iemand. De prijs van de machine is afhankelijk van de staat van gelukzaligheid waarin ik verkeer als de machine me weer een keer van mijn stoel blaast. Dan heb ik zoiets van " ja maar zoiets moois moet ik niet weg doen voor 1200 euro of zo ". :mrgreen:

78
RoosW schreef: wo 13 apr 2022, 09:39
cremalover schreef: wo 13 apr 2022, 08:54

Oh? Ik dacht dat een Izzo Pompei een stuk hoger in prijs lag? De Strega die ik op het oog had was (gebruikt) 1200 of daaromtrent. De 1 groep Pompei (de zeldzame eenling die ik ergens tegen kom althans) vroeg men gebruikt 2500,- (ponden zelfs) voor, dat is niet in de buurt van dezelfde prijsklasse. De strega is nieuw geloof ik 1700,- 1800,- oid.
De mijne stond hier een week of drie geleden te koop voor 1850. Met veel acc.
Maar inmiddels heb ik een steekwagentje gebouwd met 4 zwenkwielen en staat hij mooi opgeborgen in een kast. Als mijn rug ooit hersteld zal ik hem weer eens tevoorschijn toveren.