Re: The puck rake

71
FrancisPavoni schreef: zo 09 okt 2022, 20:19 Het hele ding kost aan plastic en naaldjes een euro of zo dus opnieuw eentje opsturen kan ruimschoots uit.
Dat is natuurlijk makkelijk zeggen en dit soort opmerking zijn, jammer genoeg eerder gemaakt.

Ik heb werk aan het ophalen van de printjes, controleren van het printwerk, het bestellen van de naalden, het inpakken het spul en dan moet ik het naar het postkantoor brengen dat is 6km verderop dus 12 km heen en terug.
Ik weet niet wat jij per uur verdient maar dit valt eerder onder liefdadigheid dan dat we er rijk van worden.
En dan heb ik het nog niet over het printen zelf gehad.

Dus als de post de boel dan kwijt maakt of kapot is het volgens mij gewoon nette service en klantvriendelijkheid ;)
En niet zo'n ding kost 1 euro dus je verdient er genoeg aan. Maargoed schijnbaar wordt er zo gedacht...

Rij eens naar een printshopje? Niemand gaat dit voor je printen want om het goed te krijgen is lastiger dan je denkt, de gaatjes zijn namelijk erg klein waar de naalden doorheen moeten en die gaan makkelijk dicht zitten.

Sorry maar ik ben geen massaproductie Chinees :mrgreen:

74

ArjenT5R schreef: Sorry maar ik ben geen massaproductie Chinees :mrgreen:
Er wordt niet zo gedacht. Je hebt er al genoeg verkocht aan tevreden klanten toch?
Daar gaat het om. Ik heb geen printer en ook geen zin om om een 3d printer aan te schaffen dus zou er 1 van je kunnen kopen maar ben al voorzien. Heb een mooie aluminium versie puckrake met pavoni logo met stukjes gitaar snaren erin als hark.

Kortom, je hebt een prima ding uitgeprint en verkoopt ze voor meer dan ze qua materiaal etc kosten. Als jij dit ervoor vraagt en daarmee uitkomt en de klanten zijn tevree dan prima. Als het niet goed zou zijn of mensen vinden het te duur dan zou je niks meer verkopen op den duur.

Liever geen ruzie hier op het forum over zoiets als dit. Dank.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

75
Ter referentie: die van Decent en Levercraft kosten zo'n €30-40. Dat is nog exclusief verzendkosten (€15), BTW (€9,50), invoerrechten (€2,50) en inklaringskosten (€13,50). Nederlandse tegenhangers zoals Barista Essentials kosten nog steeds zo'n €39,95.

Dat Arjen er misschien €5 aan over houdt vind ik niet zo'n probleem. Gebruik die van mij met veel voldoening en effectief! De naalden houden zich ook verrassend goed.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

76
Het ging mij er om dat het met zo'n lage kostprijs niet zo'n ramp is als je een keer eentje extra moet opsturen wegens vermissing oid. Als het nou om een Bianca of ander duur apparaat ging werd het een stuk vervelender.

Dat iemand zo aardig is om deze tool te ontwerpen en vervolgens onder voorwaarden gratis als 3d bestand aan te bieden, en dat anderen die tool dan verkopen en zich niet aan deze voorwaarden houden vind ik niet netjes, maar ieder z'n ding.
Canters Coffee

78
Alleen naar de kosten van grondstoffen kijken is bij een fabricage product ook misleidend.

Tijd, omhaal, apparatuur, details als logo instellen op de printer, het smeltdraad op kleur voorrradig houden, secuur assemblage, testen, fiksen, gedoe, correspondentie met kopers, verzending, opnieuwverzending, alles bij mekaar is het niet niks.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

79
Precies Frans. Kortom gewoon mooi product en ben er zelf erg tevreden mee en elke cent waard...wat andere vinden qua kosten is irrelevant. Zoals eerder al gezegd werd, vraag en aanbod en als het aanbod niet fair zou zijn zou het ook niet verkocht worden!

Ga zo door Arjen
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart