Re: The Traveling Chemex

72
Ik begrijp ook niet helemaal waarom je zegt dat het water langer in contact is met de koffie in de V60. Wat voor techniek heb je gebruikt voor de Chemex?
Is de 6th wave aan het voorbereiden

Re: The Traveling Chemex

73
Ik werd net door Sander gewezen op 'n foutje. Het was niet de V60 die we hadden gebruikt, maar de Clever Drip. Als ik het me goed herinner was het daar de bedoeling dat de koffie zo'n 4 a 5 minuten met het water in contact bleef, voordat je de koffie uitschenkt.
Misschien dat ik 't me verkeerd herinner. Wat dacht jij ervan Sander?
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand

Re: The Traveling Chemex

74
Helemaal correct, Rik. Volgens mij heeft het langer in contact blijven van de koffie met water bij de CleverDrip gevolgen voor de smaakbeleving. Zeker in vergelijking met de Chemex.

We hebben dezelfde maling gebruikt voor zowel de Chemex als de CleverDrip. Temperatuur van het gebruikte water zal ongeveer hetzelfde zijn geweest.
SCAE Level 1 certified
In bezit van: Izzo Alex Duetto, Mahlkonig K30, Mahlkonig Guatamala, V60, Chemex, Aeropress

Re: The Traveling Chemex

77
koffiesmaak schreef:Helemaal correct, Rik. Volgens mij heeft het langer in contact blijven van de koffie met water bij de CleverDrip gevolgen voor de smaakbeleving. Zeker in vergelijking met de Chemex.

We hebben dezelfde maling gebruikt voor zowel de Chemex als de CleverDrip. Temperatuur van het gebruikte water zal ongeveer hetzelfde zijn geweest.
De CD heeft volgens mij ook een grovere maling nodig gok ik zo.

Kan ik trouwens ook nog meedoen met de traveling chemex?
Is de 6th wave aan het voorbereiden

Re: The Traveling Chemex

80
Nog niet. Ik heb nog geen adres gevonden.
Wil je dat ik de Chemex alvast terug stuur naar jou, of dat ik wacht op het adres van Nauti?

Groet,
Rik
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand