Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

71
Ik heb nog Indonesische roots, mijn overgrootvader had er zelfs nog een koffieplantage, vandaar. Durian, ik heb het wel gehad. De smaak vond ik niet verkeerd, maar die geur?!! Hoe dan ook lijkt de combi met koffie , .... me nogal eigenaardig.

Die Sulawesi Toradja kan erg goed zijn! Ik heb er wel een paar keer van gebrand. Behoorlijk vol en zwaar, maar wel lekker!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: RE: Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

72
Spironski schreef:Ik heb nog Indonesische roots, mijn overgrootvader had er zelfs nog een koffieplantage, vandaar. Durian, ik heb het wel gehad. De smaak vond ik niet verkeerd, maar die geur?!! Hoe dan ook lijkt de combi met koffie , .... me nogal eigenaardig.

Die Sulawesi Toradja kan erg goed zijn! Ik heb er wel een paar keer van gebrand. Behoorlijk vol en zwaar, maar wel lekker!
Je moet bij de Doerian goed oppassen dat je niet op je vingers zit te sabbelen, ik vindt het echt om je vingers bij op te vreten ;-) de lucht moet je jezelf even overheen zetten en dat doe je graag met zo'n smaaksensatie!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

74
Nu we het dan toch over de Europiccola hebben: ik ben net terug van een ritje naar Breskens waar ik bij een vriend een mooie starter-set heb afgeleverd. Hij had die voor een prikje gekocht en e.e.a. is uitmuntend gerestaureerd en afgesteld door buurman John, mede dankzij onderdelen die forumlid HanR bestelde bij Peter van http://www.kafko.nl en in Italië. Een puntgave Bezzera starters-maler en een zo goed als nieuwe Europiccola zijn het resultaat:
lapavoni-01-L1020937-02-07-16.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

75
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb geplaatst.
Inmiddels is het al weer een lange tijd geleden dat ik de laatste Kruidvat koffiebonen op heb gemaakt. Ik hebeen keer koffie besteld via koffievoordeel.nl en dat is me goed bevallen. Ik heb zojuist een pak Altezza slow roast koffiebonen besteld om eens uit te proberen.
Via moffievoordeel had ik al eens Grand Maestro Italiano besteld en de sterkere Celesta variant. Ze hebben vele soorten koffiebonen en het wordt gratis bezorgd.

77
AEO schreef:Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb geplaatst.
Inmiddels is het al weer een lange tijd geleden dat ik de laatste Kruidvat koffiebonen op heb gemaakt. Ik hebeen keer koffie besteld via koffievoordeel.nl en dat is me goed bevallen. Ik heb zojuist een pak Altezza slow roast koffiebonen besteld om eens uit te proberen.
Via moffievoordeel had ik al eens Grand Maestro Italiano besteld en de sterkere Celesta variant. Ze hebben vele soorten koffiebonen en het wordt gratis bezorgd.
Wat zit jij nou te zwammen man? Deze thread gaat over La Pavoni Europiccola hevelmachines en hun gekkigheden
"Verhuizen kost beddestro!"

78
dan maar weer on topic.
Het wordt tijd om de door mij van namor aangeschafte La Pavoni Europiccola schoon te maken.
Hoe haal ik de groepring die het verdeelscherm op z'n plek houdt los? Zonder het te beschadigen? Ik vraag het liever eerst dan dat ik zelf ga lopen kl...en.

Vr groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

79
Hevel losmaken, orgmoer los en dopmoer van de zuigerstang los.
Dan douchescherm er voorzichtig met de piston uit duwen. Is wel omslachtig, maar je krijgt gegarandeerd geen krassen op je douchescherm.
De andere manier is met het theelepeltje.
Tot slot de mooiste manier.
Als de machine mooi schoon is en het douchescherm vrij nieuw, kun je het douchescherm er met twee vingers uit trekken.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk