Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

81
Bert K schreef:Nee, tikken is wereldwijd weer afgeschaft. :) Dat tikken zorgt ervoor dat de verbinding tussen koffiepuckzijkant van het filter wordt verbroken, waardoor je meteen waterlekkage krijgt langs de zijkant.
Complete religies worden er gestart, ik geloof alleen wat ik met mijn eigen ogen kan zien.
De door mij beschreven procedure werkt. Het voorkomt dat je allemaal koffierotzooi langs de buitenkant van je "douche" krijgt. (en dat je tamper gewoon te gebruiken is)

82
Sinds ik niet meer tikken uitdeel aan mijn getampte pf heb ik aanmerkelijk minder last van channeling en spuitertjes. Dat kan ik simpel zien met mijn naked pf.
Dan heb ik maar wat meer prut langs mijn douche, die spoel ik überhaupt elke keer schoon met een "portafilter wiggle" en een dubbele backflush. Tikken om je douche schoon te houden is in mijn ogen het kind met het badwater weggooien.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

83
Tampen is bij mij een handeling in een beweging.Aandrukken en los.Ik ga niet nog een duwem en draaien etc.aandrukken en hij moet zitten.Snel en effectief.

Net weer eens teleurstellend bezoekje aan de horeca gebracht.
Dure apparatuur.Espresso te heet,weinig crema en teleurstellend qua smaak.

En wat moet je dan zeggen?

Iets in de trant van"dat was hem niet ".
Of "niet lekker".
Of 'thuis is ie lekkerder "????

86
Zo hard mogelijk aandraaien gaat niet werken. Bij relatief weinig kracht moet je ding al dicht zitten of er is iets fout.
Aangezien er alleen problemen zijn met de naked zou ik de oortjes eens opmeten. Als er 1 oortje wat dikker is gaat je filter er scheef in en zal de andere kant niet goed afsluiten.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

88
Het zou kunnen zijn dat je de ring op z'n plek drukt door één keer goed stevig je pf er in te draaien. Daarna zou je zonder veel kracht je pf er in moeten kunnen zetten zonder lekkerij. Ik zou ook nog eens een ander filter in de Naked proberen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

89
cremalover schreef:Tampen is bij mij een handeling in een beweging.Aandrukken en los.Ik ga niet nog een duwem en draaien etc.aandrukken en hij moet zitten.Snel en effectief.

Of "niet lekker".
dit laatste had ik zaterdag ook. niet eens teleurstellend maar gewoon ronduit smerig. slappe koffie, witte veel te schuimende crema,gewoon niks waard. voor de cafeine zou ik nog liever een colaatje hebben besteld achteraf

90
knuppelhout schreef:
cremalover schreef:Tampen is bij mij een handeling in een beweging.Aandrukken en los.Ik ga niet nog een duwem en draaien etc.aandrukken en hij moet zitten.Snel en effectief.

Of "niet lekker".
dit laatste had ik zaterdag ook. niet eens teleurstellend maar gewoon ronduit smerig. slappe koffie, witte veel te schuimende crema,gewoon niks waard. voor de cafeine zou ik nog liever een colaatje hebben besteld achteraf
Ik vind dat je hier echt iets over moet zeggen tegen de bediening of eigenaar. Anders blijven ze maar zeggen dat er niemand ooit klaagt over de koffie. Het is ook aan ons consumenten om aan te geven dat het gewoon niet goed is. Als je biefstuk is aangebrand of te rauw is zeg je toch ook wat?..