Re: Geen Mahlkonig PROM of K30

81
Ik denk dat het komt dat we gewoon nog niet een goed ontwikkeld smaakgevoel voor koffie hebben.
Wellicht dat als ik een jaartje, en een aantal soorten boontjes verder ben ik , en mijn vrouw ook ,veel beter de koffie nuances kunnen onderscheiden. Die Compak K10 heeft wel mijn hart gestolen als verschijning; mijn persoonlijke betrouwbare R2D2 zeg maar(met de gourmet hopper natuurlijk)
Ik troost mijzelf maar dat de M4D niet echt een ondermaatse molen is, en tzt geüpgrade zal moeten worden.

Peter.

Re: Geen Mahlkonig PROM of K30

82
Ach, met die M4D is niet zoveel mis en je zal er vast blij mee zijn. Voorlopig.

Bijna iedereen heeft wel aan upgraden gedaan, maar vaak komt men na een tijd toch tot de conclusie dat ze beter meteen het duurdere apparaat hadden kunnen kopen en het verlies van afschrijving op het oude apparaat hadden kunnen voorkomen. Maar ja, het gevoel/geweten/de vrouw/de bank zat aanvankelijk in de weg. Da's dan een dure les. En die hebben er veel van ons genomen, hoor! ;)

Ik denk dat je uiteindelijk beter €500 minder aan je espresso-apparaat had kunnen uitgeven om dan wèl die K10 te kopen. Dan zou je, vind ik, een beter uitgewogen combi hebben gehad.
Ik vind ook dat je een beetje teveel betaalt voor de elektronica in de M4D en dat je dat geld beter in pure maalkwaliteit kan stoppen. Maar dat ben ik. Hoe zit het eigenlijk met klonters in deze maler, de MC4 had daar last van?

Overigens denk ik ook dat je je eigen smaakpapillen onderschat. Ik geloof niet dat de verschillen alleen maar door geoefende proevers zijn te proeven. Ik heb zo vaak het tegendeel kunnen bewijzen in eigen kring!

Hoe dan ook zal je straks prima koffie kunnen zetten, en daar gaat het om.
Maar niet gaan beknibbelen op de boontjes hè?! :evil: ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder