Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

851
@3aan schreef:
bobbee schreef:
@3aan schreef: morgen komt m'n nieuwe kneed - spiraalhaak binnen om beter deeg te haken (spiraalhaken) ;)
http://superdoughhook.jimdo.com/spiral-dough-hooks/

Heb je deze besteld? Misschien handige link voor in de startpost! Voor wie het niet weet, de meeste originele kneedhaken hebben het nadeel dat het deeg omhoog kruipt. Ik heb zelf nooit de orginele gebruikt omdat ik deze prof kneedhaak bij mijn kenwood kreeg van de vorige eigenaar maar als je de kuip van de machine te vol gooit kruipt het deeg gewoon nog omhoog....
Ja, ik heb hem direct bij de maker besteld, die z'n broer kon ik van vroeger, helaas te vroeg gaan hemelen.
Nu kon ik mooi verifieeeren welke ik nodig heb voor mijn machine.
Ik koop die spiral dough haken bij een nederlandse gozer op Ebay, heeft voor bijna elk type een mixer. Ik zal de spiral doughhook opnemen in de TS! Als Adriaan zijn verkoop punt ook wil noemen (als het kan) hebben we twee verkopers in de TS. Wel opletten als je een kitchenaid artisan hebt of andere keukenmachine met kantelkop je kop kan gaan stuiteren. Ik zie trouwens dat het dezelfde verkoper betreft dus Adriaan verzoek kun je negeren :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

852
cremalover schreef:Brood klaar.

https://youtu.be/KLtOcddyI3Q" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dyits Krustenbrot.

Niets gefilmd meer.
Meteen oog dicht en deeg dat zowat vloeibar was niet te doen.
Vilgende keer beter.
Je geschrijverijtje wordt er ook niet beter op? ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

854
mutsje schreef: Wel opletten als je een kitchenaid artisan hebt of andere keukenmachine met kantelkop je kop kan gaan stuiteren.
Wat bedoel je met de kop stuiteren? De kop zit toch vast geborgd? Anders moet ik het even in de gaten houden als ik iets over het hoofd zie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

855
bobbee schreef:
mutsje schreef: Wel opletten als je een kitchenaid artisan hebt of andere keukenmachine met kantelkop je kop kan gaan stuiteren.
Wat bedoel je met de kop stuiteren? De kop zit toch vast geborgd? Anders moet ik het even in de gaten houden als ik iets over het hoofd zie.
Ik heb toen de aangepaste heavy doughhook gekocht en als je er veel meel in doet gaat de kop bewegen, logisch want dat kan. Echter schoot die bij mij door de vergrendeling heen en was dit een reden om te gaan upgraden naar de heavyduty. Deze maakt nu ook rare geluiden :) met de garde waarschijnlijk is ie na al dat meel uit het lood ofzo lolz.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: Het grote broodbaktopic

856
Ok thanks, bij mij beweegd hij beetje inderdaad maar schiet niet los of omhoog. Ik zie het wel, gaat vooralsnog prima gelukkig. Ik heb de kenwood chef classic trouwens.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Het grote broodbaktopic

857
bobbee schreef:Ok thanks, bij mij beweegd hij beetje inderdaad maar schiet niet los of omhoog. Ik zie het wel, gaat vooralsnog prima gelukkig. Ik heb de kenwood chef classic trouwens.
Daar ben ik niet mee bekend :) ik heb alleen ervaring met het uberprijst merk kitchenaid.