Re: Het grote broodbaktopic

881
Dankje! Op Facebook is het in enkele uren meer dan 1000 keer bekeken, da's niet mis al was een reactie "je lijkt wel een oud Engels wijf, houd eens op met dat kneden telkens" ;-)

De vorige keer dat ik het gele 'durum' meel gebruikte was het deeg aan de natte slappe kant, nu heb ik 160g in plaats van 180g water gebruikt, dat maakt inderdaad veel uit, goed opgemerkt!

Staat nu te rijzen, ik twijfel of ik 'm al in de oven doe of nog even wacht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

884
ja zo'n broodclipje zet ik er ook, met name voor de zeer actieve facebook-groep van zuurdesembakkers

en daar net als hier is het soms verrassend dat sommige koffie-fanaten ook broodbakkers zijn
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

885
@3aan schreef:
bobbee schreef: Tof van de oven dat die het zo goed doet! Heb zelf ook wat zitten zoeken en wil dan een dek oven kopen die ook geschikt is voor pizza. Heb er nu 2 gevonden die tot 500 graden gaan en een chamotte steen op de bodem hebben. Kost rond 500 euro...
Wat bedoel je met dek oven?

Kan je niet en een Pisa oven ;) en een broodoven apart doen?
Nee niet apart! Zo groot woon ik niet.

Dekoven maar dan te groot voor mij... Voor het idee :
http://link.marktplaats.nl/a1053760403
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

886
bobbee schreef:
@3aan schreef:
bobbee schreef: Tof van de oven dat die het zo goed doet! Heb zelf ook wat zitten zoeken en wil dan een dek oven kopen die ook geschikt is voor pizza. Heb er nu 2 gevonden die tot 500 graden gaan en een chamotte steen op de bodem hebben. Kost rond 500 euro...
Wat bedoel je met dek oven?

Kan je niet en een Pisa oven ;) en een broodoven apart doen?
Nee niet apart! Zo groot woon ik niet.

Dekoven maar dan te groot voor mij... Voor het idee :
http://link.marktplaats.nl/a1053760403
Valt toch wel mee? ;)

Merk: Wiesheu
Type: EBO-64 L Classic
Aansluitwaarde: 400v - 3~ /n/p - 50hz - 6,4kw (16 amp.)
Gewicht: ca. 184kg (oven) + 50kg (onderstel)

Afmeting oven: 930 x 860 x 450mm (bxdxh)
Afmeting bakkamer: 670 x 460 x 130mm (2 stuks)

Afmeting onderstel: 930 x 820 x 875mm
Totale hoogte oven+onderstel: 1375mm

PRIJS: € 2.195,- excl. btw -->
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

890
Ja ik weet het ook niet hoor, heb die chat uitgeschakeld in tapatalk. Maar bericht ontvangen, bedankt. Ik ga even googlen op het apparaat. Wel een eind uit de buurt...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’