Re: Man en huisdier

91
gilleko B. schreef: do 12 aug 2021, 15:52 Welnu Dirk Jan ,

Was 26 jaar geleden voor het laatst geweest, net uit Joure, koffie gehaald. Denk haal een doos Ivory's en twee longfillers. Maar je je noemde die Ivory's nog. Vroeger in een doos van 5 en die waren langer. Winkel ook verbouwd en de oude man die destijds in de zaak sigaren aan het rollen was is niet meer liet ik mij vertellen.
Ja, dat de oude man minder aanwezig was, dat heb ik een aantal jaren gelden ook gemerkt. Nu dus nog minder begrijp ik. Toen ik er was begreep ik dat twee jonge mensen de zaak nu runnen. Andere leeftijd, andere ideeën en andere manier van uitvoeren zullen we maar zeggen. Is de koffie foto genomen in Kampen?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

92
ErikW schreef: do 12 aug 2021, 16:35 Gaat inderdaad vaak zo.

Ook voor audio of fotografie, auto's (klassiek?)
Meubels, woningintichting.
Wijn, whiskey, cognac en soms Sigaren

;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

93
Dirk Jan schreef:
gilleko B. schreef: do 12 aug 2021, 15:52 Welnu Dirk Jan ,

Was 26 jaar geleden voor het laatst geweest, net uit Joure, koffie gehaald. Denk haal een doos Ivory's en twee longfillers. Maar je je noemde die Ivory's nog. Vroeger in een doos van 5 en die waren langer. Winkel ook verbouwd en de oude man die destijds in de zaak sigaren aan het rollen was is niet meer liet ik mij vertellen.
Ja, dat de oude man minder aanwezig was, dat heb ik een aantal jaren gelden ook gemerkt. Nu dus nog minder begrijp ik. Toen ik er was begreep ik dat twee jonge mensen de zaak nu runnen. Andere leeftijd, andere ideeën en andere manier van uitvoeren zullen we maar zeggen. Is de koffie foto genomen in Kampen?
Yes, ze verkopen hun eigen geroosterde koffie daar,.stond een mooie Lamarzocco PB met Vittorio Arduino maler. Koffie was lekker. Het was minder Olifant dan vroeger want er werden nu ook allerlei andere merk, w.o. Cubaanse, sigaren verkocht. Erg leuk dat ik daar weer eens geweest ben. Kampen is wel een fraaie locatie.

Afbeelding

96
Vandaag in de krant:
Pok hiep
PAULIEN CORNELISSE
Bij het Franse vakantiehuisje werd een specht meegeleverd die zijn werk op zich wel deed, maar zonder enige drive of noodzaak. Soms pok-pokte hij wat tegen een boomstam, maar hij had niets van de drilboormentaliteit van zijn soortgenoten. Hij leek op iemand die min of meer toevallig op de cursus Houtbewerking terecht was gekomen. Af en toe even hameren als de cursusleider keek, en verder fantaseren over de workshop Vilten die helaas al vol zat.

In de boom naast de specht zat een gekraagde roodstaart met een totaal ander karakter. Vol overgave en enthousiasme riep hij: 'hiep... hiep... hiep...', en dat dan vele uren per dag. Misschien lokte hij een vrouwtje, maar dat lukte niet want op het hiep volgde nooit een hoera.

Zo leefden wij een paar weken tussen pok en hiep, en leek het of er verder niets aan de hand was in de wereld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino